Gå til innhold

[Løst] Tips til endringer før bestilling


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Nå nærmer det seg bestilling. Gir det en dag til så finner jeg fram kortet :)

 

Oppdatert: 02:50 22/11

https://prisguiden.no/liste/136453/

 

- Har noen erfaring med "Windforce 3X" kjøleløsningen på f.eks. dette kortet? Støyer det voldsomt?

 

- Bygger en maskin som skal vare. Siste maskina levde i 4,5 år, frem til en gåen varmtvannstank bestemte seg for å prøve å overta leiligheten. Er det noe jeg bør endre med tanke på såpass lang tiltenkt levetid?

Endret av Eskil87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trykk på "butikkoversikt" på handlelisten din på prisguide, så finner du den billigste butikken ;) Anbefaler forresten 7950/7970 framfor 670 etter AMDs driveroppdatering. Skjermen du har valgt er elendig. Anbefaler denne for bra bildekvalitet: https://prisguiden.no/produkt/dell-ultrasharp-u2312hm-165851

Denne for gaming: https://prisguiden.no/produkt/benq-xl2420t-153141

 

Forskjellen er at første har IPS-panel som gir god bildekvalitet og spesielt innsynsvinkel. Den sistnevnte er en 120Hz skjerm, altså at den kan vise opptil 120 bilder per sekund, men denne skjermen er ikke så bra på bildekvalitet.

 

Bortsett fra det ser alt bra ut. Skal du ha CPU-kjøler? Det trenger du hvis du skal overklokke, og det antar jeg du skal siden du har valgt en K-prosessor og Z77 hovedkort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trykk på "butikkoversikt" på handlelisten din på prisguide, så finner du den billigste butikken ;) Anbefaler forresten 7950/7970 framfor 670 etter AMDs driveroppdatering. Skjermen du har valgt er elendig. Anbefaler denne for bra bildekvalitet: http://prisguide.har...-u2312hm-165851

Denne for gaming: http://prisguide.har...-xl2420t-153141

 

Forskjellen er at første har IPS-panel som gir god bildekvalitet og spesielt innsynsvinkel. Den sistnevnte er en 120Hz skjerm, altså at den kan vise opptil 120 bilder per sekund, men denne skjermen er ikke så bra på bildekvalitet.

 

Takk for tilbakemeldingen.

 

- Hvordan er det med PhysX og AMD? Er all denne flotte fysikken noe man går glipp av ved kjøp av AMD eller har de en annen løsning? Har egentlig lyst på AMD men har jo ikke hørt så mye positivt de siste åra. Liger dog å støtte opp under the underdog :)

 

- Er det store forskjellen på latency hvis man sammenligner de to skjermene du satt opp? Er ikke nødt til å ha 120 frams/sec. Synes det er viktigere med god bildekvalitet - men det må ikke gå alt for hardt utover latencyen. Alt i alt er Dell sin skjerm en brukbar spillskjerm?

 

 

Bortsett fra det ser alt bra ut. Skal du ha CPU-kjøler? Det trenger du hvis du skal overklokke, og det antar jeg du skal siden du har valgt en K-prosessor og Z77 hovedkort.

 

Ja dæsken det hadde jeg glemt å sette opp :) Har tenkt litt på en sånn h80/100i vannløsning hvis skjermkortet ikke støyer for mye. Blir gode temperaturer og større marginer av det :)

I værste fall blir det en massiv luftkjøler av noe slag.

 

 

 

Takker. Endrer rambrikker og GPU med en gang. Endrer også til en av disse to Dell skjermene hvis jeg ikke får en god grunn til å la være :)

Lenke til kommentar

AMD har ikke PhysX, nei. Men det er bare noen veldig få spill som benytter seg av PhysX, og hvis du ser bortifra det, så er AMD bedre enn Nvidia. Pluss at AMD trenger all den hjelp de skal få hvis vi ikke vil ende opp med monopol på CPU og GPU om noen år :)

 

60Hz er en bra spillskjerm. Det er 60Hz som er vanlig. 120Hz er en ekstrem gaming-skjerm. Dell-skjermen fungerer flott til spilling, og jeg tror du bør gå for den. De fleste merker ikke forskjell mellom 60 og 120Hz uansett.

 

H100i gir den beste kjølingen på markedet hvis du bare tar for deg ferdigfylte, monteringsklare kjølere. Du får inn en H100i i R4, men den er ikke designet for det. Ville nok heller ha anbefalt et Corsair kabinett. 550D ligner litt på R4. Støydempet og diskrét.

 

Tearing er at skjermkortet gir høyere FPS enn det skjermen kan vise, altså at du har mer FPS enn Hz. Det gir dårligere bilde. men det er derfor vi har Vsync, noe de fleste av dagens spill har. Kort forklart gjør Vsync at FPS-en blir stabil på 60Hz.

Endret av moby_duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Starter å bestille deler i kveld, håper på noen siste innspill :)

 

 

- Beklager at jeg gjentar meg selv - Har noen erfaring med "Windforce 3X" kjøleløsningen som er på det skjermkortet jeg har satt opp? Høyt/medium/lavt støynivå?

 

- Har noen erfaring med Deal.no? Ser ut som de kommer best ut på pris for dette oppsettet. Men ser at en god del deler har status som "Leverandørlager: 1-3 på lager" Er dette til å stole på?

Endret av Eskil87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...