Gå til innhold

Sende fil vedlagt epost på ett trykk


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har behov for å lage en snarvei, et script eller en form for automatisert handling hvor jeg kan klikke på en eller flere filer og få disse sendt med en epost per vedleg til en angitt epostadresse.

 

Eks. jeg har 100 pdf-er og vil sende alle disse i 100 eposter til en adresse mest mulig effektivt. Dette er en handling som vil gjøres ofte.

 

Noen som har noen gode forslag? Har prøvd å google problemstillingen uten hell.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I windows utforsker:

Høyreklikk på filen eller mappa du vil sende --> Send til --> Mail

 

Burde fungere så lenge du ikke har sletta snarveien i sendto-mappa.

 

Ja - den gjør halvparten av det jeg vil. Den setter inn fila i ellers tom epost og gir den emne med filnavn og innholdet i filen skrevet i eposten.

Det jeg i tillegg ønsker er : at den setter en adresse eposten skal sendes til og i tilelgg sender eposten automatisk. Slik at jeg bare trenger ett trykk (gjerne en hurtigtast) for å vedlegge, adressere og sende filen på epost.

 

Noen som har noen gode ideer?

Lenke til kommentar

ah, sånn sett.

 

Da er du avhengig av å ha en epostklient som støtter kommandoer ved oppstart. Når det gjelder Outlook express, så er dette det nærmeste jeg kommer. Men nå er jo kanskje ikke MS de flinkeste på dokumentasjon av produktene sine så det skulle ikke forundre meg om det er mulig likevel.

 

Etter litt søking på nettet så ser det ut til at Thunderbird er en mer lovende kandidat.

 

Et tips er å bruke et pakkeprogram (Winrar eller 7z) slik at du kun trenger å hanskes med én fil å sende avgårde på mail. Disse støtter naturligvis kommandoer for filpakking.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...