Gå til innhold

Ødelagt ladeport Asus.


FVH

Anbefalte innlegg

Hei.

Ser at det er en del tråder om dette emnet, men jeg lager en ny likevel.

Har en laptop av typen ASUS X53SV, som etter hvert er blitt helt umulig når det gjelder lading.

Porten er løs, og den som har brukt maskinen har nok ikke vært forsiktig nok.

Derfor er det ikke snakk om garanti eller reklamasjon.

 

Jeg lurer på om noen vet hvor jeg kan få kjøpt en ny port som passer til denne maskinen? Hvis jeg kunne få tak i en, så kunne jeg plukke maskinen fra hverandre og lodde på en ny ladeport.

 

Takker så mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du alikevell må inn å lodde kan du gjøre hva du vill egentlig =) jeg har en ødelagt acer liggende som du sikkert kan få porten til. har ikke laderen lenger.

 

Takker så mye for det.

Men lurer på om jeg må finne en ny. Regner med at de fleste av de portene til Asus er noenlunde like.

Ser at de har haugevis på ebay.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Svarer paa denne selv om den er gammel. Jeg hadde nemlig samme problem. hadde i tillegg et daarlig batteri som pc'n klagde hele tida paa at jeg burde vurdere aa bytte. asus har 2 aars garanti.

det er infocare som staar for reperasjon.

 

sendte min inn til rep der. endte opp med nytt hovedkort, nytt wlan kort og nytt batteri.

de byttet heller hovedkort enn aa lodde inn en ny dc kontakt.

 

alt dette var paa garanti. den er 14mnd gammel.

 

men saken min ender ikke her. hadde pc'n hjemme et par dager naa foer paaske. og saa fort jeg fikk sjanse til aa skulle spelle litt saa endte det i blue screen. tenkte det kunne vaere no problem med drivere etc da de har byttet hovedkortet og ikke sikkert ting er flasha med samme firmware som det gamle kortet.

tok derfor en rescue disc operasjon . og den ender hver gang i blue screen. tok kontakt med infocare

og de tar pc'n inn igjen og skal se paa saken. litt kjipt aa vaere uten pc'n igjen....

 

men de var ganske kjapp aa fikse den og sende den tilbake.

 

har loddet inn en dc kontakt i en acer pc jeg hadde engang som ikke hadde garanti.

funka som bare det . pluggene kosta vel 10 kr stk . men gikk vel ca 3 mnd saa tok den fyr. hadde vaert varmgang i loddepunktet og noe plast som hadde tatt fyr rundt noen kabler der. det der vil jeg aldri vaere med paa igjen. saa sats heller paa aa sende inn ting paa garantien

Lenke til kommentar

Har vært borti et par Asus maskiner selv, hadde 2 temmelig like maskiner som noen ville jeg skulle se på.

På disse var ikke ladepluggen loddet fast i hovedkortet, men hadde kabel mellom ladeplugg og hovedkort.

Veldig enkelt å bytte om det skulle trengs :)

Men disse som var innom meg hadde andre problemer.. nemlig at plasten rundt ladepluggen var sprekt (mest sannsynlig detti i gulvet og landet på ladepluggen med laderen i.

Så den ene fikk jeg fikset ved å dytte litt papp rundt ladepluggen, så den holder seg sånn noenlunde på plass.

Den andre maskinen hadde ladepluggen blitt dratt ut av maskinen og loddingene var dratt av.

Skjøta på kabelen litt og limte den fast på utsiden av maskinen istedet, ser ikke pent ut, men det gjorde jobben (var en haste sak :p )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...