Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Skjule overgang benkeplate mot vegg. List eller akryl?


Anbefalte innlegg

Trenger å skjule overgang mellom kjøkkenbenkeplate og vegg. Det er en ujevn glipe der som må skjules.

 

Har tenkt litt på maskeringstape og legge en akrylfuge mellom.

 

Men det hadde også vært greit med en list som kunne lagt der. Men den måtte vært i litt formelig materiale.. En trekanlist i tre tror jeg ikke blir så fint.

 

Så det er på list fronten jeg trenger tips. Finnes det noe i plastikk, kanskje i vvs katorogien, eller på kjøkken fronten. Jeg er ikke så oppdatert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er helt enig i at en trelist kanskje ikke blir så fint. Hvorvidt andre typer lister kan se bra ut er vel også avhenig av hva slags materiale/overflate både benkeplaten og veggen bak er. Selv har jeg laminat benkeplate fra ikea, med oljet treplate på veggen, og der har jeg enkelt tettet med en silikonfug. Synes det ser veldig mye bedre ut en noen form for listverk, samt at med en skikkelig fuge får du tettet for at søl på benkeplaten kan renne ned bak skapene.

Lenke til kommentar

Takk for tips..

 

Jeg måtte ha list e.l. for det var glipe og dekke plus litt skader etter benkeplatekutting.

 

Det endte med akryl og maskeringstape. Det ble rett og slett veldig bra. Nå håper jeg det holder. Har malt veggene og så akrylen skal også få et strøk - skal bare la den tørke ekstra godt først...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...