Gå til innhold

Hvordan lage et kommentar system, med logg inn!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du tar litt enkelt på dette må jeg si. :p

Skal du faktisk lage en fra bunnen av trenger du moderat/god kunnskap i programmering og i databasehåndtering. Det samme gjelder login.

 

Ønsker du derimot å integrere et allerede eksisterende system er det enkelt. Her finnes det mange varianter og jeg er ikke sikker på hvilke som er best til ditt formål. Jeg ville kanskje sett på systemer som har støtte for login av forskjellig kontoer slik som facebook konto, google konto osv.

Ta en titt på Disqus

Lenke til kommentar

1. Lage et login system

2. Lage et kommentar system

3. Sjekke at brukeren er logget inn når man legger inn en kommentar

4. Knytte bruker <-> kommentar

 

Ferdig :]

 

... kom å tørk.

 

...

Bare finn en video til meg eller no' sånt.

-Stian

 

'Bare finn en video til meg eller no' sånt.' - kan ikke helt se for meg at dette er i nærheten av en sunn læringsprosess.

Endret av Hayer
Lenke til kommentar

1. Lær deg PHP

2. Lær deg MySQL

3. Sett deg ned og planlegg prosjektet

4. Prøv på egenhånd

5. Feile

6. Lære av feil

7. Komme i mål

 

Jeg er så møkklei folk som tror vi, eller noen andre, gidder å gjøre alt arbeidet for dem.

 

Om du ønsker å lage dette, så får du sette deg ned og lære deg hvordan man gjør det. Alle andre som kan programmering har gjort dette.

 

Værsågod.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Morsomt å tenke på at du tror det er så lett, som skrevet over her så skal du en hau med ting før du i det hele tatt klarer å lage noe brukbart. Begynn med Html og jobb deg oppover til CSS, PHP og MySQL så har du det (jeg er selv en nybegynner på webdesign).

 

Er litt som å si at man skal lage et spill, uten kunnskaper i programmering eller modelering.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Det er ikke bare å begynne på noe sånt. Har du null kunnskap innenfor PHP og MySQL så er det ofte sikkerhetshull som kan bli et stort problem. Mange av de første tingene jeg programmerte kom aldri offentlig på grunn av dårlig sikkerhet. Det var ikke noe som jeg så selv, men som jeg fikk beskjed om. Jeg fikk tips til å bruke småting for å unngå SQL injections osv. Les deg opp med CSS, HTML, PHP og MySQL. Det tar tid, men det er det som må til for at man skal kunne skape kvalitet på det man lager.

 

Hvis du ikke er interessert i dette er det bare å gjøre et kjapt google søk, så finner du nok noe som er ferdig.

Lenke til kommentar

Hei, jeg lurer på hvordan man kan lage et kommentar system, sånn at man kan være logget inn og skrive et innlegg og brukernavne står som som på dette forume.

 

Bare finn en video til meg eller no' sånt.

 

-Stian

Facebook har et kommentarsystem som lar folk bruke sin facebookkonto. Bruk det! MYE MYE enklere enn å lage et eget system.

 

https://developers.facebook.com/docs/reference/plugins/comments/

 

-frank

Lenke til kommentar

Morsomt å tenke på at du tror det er så lett, som skrevet over her så skal du en hau med ting før du i det hele tatt klarer å lage noe brukbart. Begynn med Html og jobb deg oppover til CSS, PHP og MySQL så har du det (jeg er selv en nybegynner på webdesign).

 

Er litt som å si at man skal lage et spill, uten kunnskaper i programmering eller modelering.

Om det er meg du sikter til, så sa jeg ikke at det var enkelt.

 

Problemet er at folk "forventer" at de bare kan knipse med fingra også har de akkurat det de er ute etter. Slik fungerer det dessverre ikke, spesielt ikke innen programmering og utvikling.

 

Derfor anbefaler jeg heller at OP lærer seg at han/hun trenger å vite, og lager det på egenhånd.

 

Det var sånn jeg begynte å lære programmering. Jeg ville lage en nettside, og det eksisterte ikke noe akkurat slik jeg ville ha det. Da var det bare å begynne å lære seg programmering. Med prøving, feiling, spørring etter konkrete ting og mye tid, så er det ikke noe problem å utvikle noe slik som OP ønsker.

 

Som jeg sa i mitt innlegg også, er det slik alle begynner med programmering. De prøver. Uten å prøve kommer man ingen vei.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Om det er meg du sikter til, så sa jeg ikke at det var enkelt.

 

Nei, jeg sikter til Trådstarter, jeg synes det høres ut som om han tror det er bare å hoppe i det uten noen som helst erfaringer. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...