Gå til innhold

Listesjekk + litt spørsmål


Anbefalte innlegg

Greit, da var det min tur til å forlate konsoll-helvette og tre tilbake inn i atmosfæren av vakker grafikk, tastatur, mus og tilpasningsmuligheter som strekker seg nesten like langt som fantasien.

 

Ja, altså, jeg skal kjøpe pc igjen. Etter å ha rota rundt her i noen dager så tror jeg at jeg har bygget opp en viss peiling på hvilke deler å velge, og tror dessuten jeg har sett alle "slik bygger man pc"-filmer som finnes, så tror kanskje jeg kan klare å sette den sammen selv også.

 

Det er selvfølgelig en gaming-pc vi snakker om her.

 

Men nå trenger jeg litt hjelp fra dere.

 

1. Jeg har viiiirkelig ikke peiling på RAM. Kan noen finne det til meg? 8 eller 16gb er ikke så nøye så lenge det er bra verdi for krona.

 

2. Jeg er ingen avansert pc-bruker, så kommer neppe til å overklokke. Burde jeg fortsatt kjøpe en annen cpu-kjøler? Om svaret er at jeg burde dra til med en gang, hadde det vært allright om dere kunne hjelpe med å passe på at jeg fortsatt har plass til de ram-brikkene jeg får anbefalt.

 

3. Windows 7 eller windows 8? home eller pro?

 

4. Hvordan ser resten av lista mi ut?

 

 

Screenshot2012-11-14at103615PM.png

 

 

Håper noen her inne har tid til å hjelpe en ganske grønn en!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: RAM: http://www.dustinhom...ider_SiteSeeker

2: Ja, da får du en stillere pc ;)

3: Anbefaler Win 8 Pro oppgradering :)

4: Resten ser veldig bra ut :w00t:

 

Takk sjef! Har du ork til å anbefale en kjøler som passer på HK for meg? Gjerne fra dustin så jeg får alt på et sted.

 

Win 8 pro oppgradering tilsier vel at jeg har operativsystem fra før gjør det ikke? :-P

Lenke til kommentar

Ekstra kjøler i et R3/R4 kabinett er jeg litt usikker på om er nødvendig.

Har et R3 kjørende hjemme her med en standard intel kjøler som driver en MC server + div. Med øret inntil sidedøra hører jeg svakt standardvifta. med pc'n under et bord eller bare 20cm unna tviler jeg på at du vil høre vifta noe. Så kjøler er ikke nødvendig da du ikke skal overklokke, men CM 212 EVo'n er billig dog. Valget er da ditt.

 

Anbefaler dog fortsatt at du kjøper LP RAM.

Jeg har anbefalt disse en stund i det siste pga at de er meget gode og billige.

16GB RAm er overkill deluxe når det kommer til en Gaming pc. Har 12GB RAM på den ene PC'n og her bruker jeg aldri over ca 7GB.

Ta windows 8 pro 64bit til 250kr her

Du kan og ta med denne media packen til W8 når du først er i gang.

 

Eneste ellers med lista er at jeg ville anbefalt at du går for en 2TB disk ved midnre du ikke bruker og lagre mye.

Personlig har jeg ca 4TB på Pc'n hjemme og denne plassen forsvinner fort med mitt bruk.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke kommer til å overklokke, så sparer du noen hundrelapper på å bytte til B75 hovedkort og en CPU som ikke er i K-serien, altså i5-3570.

 

Overklokking er ikke det eneste du mister.

 

"B75, compared to Zxx series:

Only supports overclocking integrated GPU in the chipset.

You can overclock CPU using Bclk, but that's dangerous, nothing like Z75/Z77 CPU OC.

Much less PCI-E slot options (none of them support proper SLi / XFire arrangement

No RAID

Less ports (USB / SATA

Has a PCI slot

No Intel Rapid Storage Technology

No Intel Smart Response Technology

Supports Intel vPro"

 

B75 er designet for kontorbrukere som ønsker stabilitet. Ut ifra 7970en i lista hans å dømme så skal han nok ikke drive med regnskap. :p

Endret av MacNeil
Lenke til kommentar

Overklokking er ikke det eneste du mister.

 

"B75, compared to Zxx series:

Only supports overclocking integrated GPU in the chipset.

You can overclock CPU using Bclk, but that's dangerous, nothing like Z75/Z77 CPU OC.

Much less PCI-E slot options (none of them support proper SLi / XFire arrangement

No RAID

Less ports (USB / SATA

Has a PCI slot

No Intel Rapid Storage Technology

No Intel Smart Response Technology

Supports Intel vPro"

 

B75 er designet for kontorbrukere som ønsker stabilitet. Ut ifra 7970en i lista hans å dømme så skal han nok ikke drive med regnskap. :p

 

Men når han sier han ikke trenger mer enn 1TB lagringsplass tviler jeg på at RAID blir nødvendig. Samme gjelder også for antall SATA-porter. Men jeg visste ikke at B75 ikke støtter "proper CFX". Hva vil det si?

Lenke til kommentar

Men når han sier han ikke trenger mer enn 1TB lagringsplass tviler jeg på at RAID blir nødvendig. Samme gjelder også for antall SATA-porter. Men jeg visste ikke at B75 ikke støtter "proper CFX". Hva vil det si?

 

Med det mener de nok at kortet ikke har nok bandwith (lagt opp fysisk) til å kjøre f.eks 16x/16x eller 16x/8x og i stedet blir 8x/8x eller 8x/4x.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...