Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Stikk i venstre brystkasse.


snabben112

Anbefalte innlegg

jeg har en vond stikking / smerte i venstre brystkasse.. det kommer som regel når jeg legger meg til for å sove, og lener med om til den siden jeg har vondt i.

Det kommer også når jeg puster dypt og snur meg for og se bak til venstre side. Kan ikke skjønne hva dette kan være og begynner å bli litt bekymret for at det kan være en sykdom eller noe som er på vei.

 

Jeg trener i tilleg, men har ikke noe tro på at det kan ha noe med det å gjøre. jeg vet hvordan det er å være lemser, eller å ha vondt i en muskel PGA du har trent feil. Så det er ikke treninga så vidt jeg vet.

 

Vurderer å gå til legen å skjekke meg, men tenkte jeg skulle poste ut ett forum her for og skjekke om det var noen her som har hatt/har det samme problemet og kan årsaken.

 

-Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kan dreie seg om en rekke ting, alt fra forstoppelse/forstyrrelser i tykktarmen, til mer alvorlige ting i milt/bukspyttkjertel.

Jeg antar at du er en forholdsvis ung man, derfor tipper jeg at det dreier seg om en enkel forklaring. Det er vanlig forekommende at det oppstår "gnissing" mellom lungehinnene særlig. Denne smerten er oftest lokalisert og intens når det gjelder. Årsaken er ganske enkelt at du er mildt dehydrert og spiser for lite mineraler. Mulig du spiser for lite proteiner i tillegg. Prøv å få i deg mer væske, gjerne isoton. Spis også banan/jordbær før du trener. I løpet av 2 dager skal du merke forskjell. Hvis min teori er riktig, skal du også merke umiddelbar lettelse hvis du exhalerer samtidig som du strekker armene opp.

Hvis du ikke gjør det, må du vurdere om du skal oppsøke legen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...