Gå til innhold

Online Rollespill


Anbefalte innlegg

Oj detta er en diskusjon jeg bare må være med på.

 

For det første når man skal velge et online spill er å finne ut hvilken stil du vil spille. Er det fantasy eller Sci fi? Utifra det finner man mange forskjellige spill hvor så og si alle har en Trial versjon man kan prøve ut før man kjøper spillet.

 

Jeg er ihugga SciFi fan og holder meg til det, men for å si noe om EQ som jeg har hørt mye om og har et par kamerater som spiller. Spillet er veldig bra med tanke på fantasy sjangeren, miljøet og stemmningen er konge og det at man kan gjøre mye små kule ting, som f.eks stå ved elva og fiske er konge. Problemet er at Sony er veldig glade i downtime.

 

Jeg har spilt AO og jeg har spilt i begynnelsen. Spillte ca 3-4mnd og jeg synes det var kjempegøy. Men spillet ble kjedelig etterhvert. Ja det var i begynnelsen og det var masse problemer, men jeg synes ikke laggen og buggsa var problemet, men systemet. Man gikk opp i level og når man gikk opp i lvl så fikk man poeng for å fordele på skills. Prinsippet er greit nok. Problemet var at når jeg spillte så måtte man sloss for å få XP og deretter gå opp i lvl. Jeg vil lage meg en crafter, men jeg må ut og sloss for å bli bedre til å lage ting??????? Hvor er logikken? Jeg forsøkte spillet 2mnd etterpå og fant ut at det var like kjedelig. Prøvde så å spille det igjen 3mnd etter det igjen og samme kjedelig mølja. Jeg avinstallerte spillet der og da. Dette er lenge siden og det er sikkert mye forandringer som gjør spillet gøy, men det får andre bedømme da jeg er ferdig med AO for godt.

 

SWG derimot er det råeste jeg har spillt :D Ene og alene fordi man blir bedre i det man gjør når man gjør det. Hvis man lager ting så blir man bedre til det, hvis man sloss så blir man bedre til osv osv. Det er alltid smak og behag på hvilket spill som er best men min mening er at SWG er det beste. Må spilles. Bare for å si det, spillet er kun lansert i USA og de har nå 275000 registrerte spillere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det fantasy eller Sci fi?

Som Milamber sier er vel dette noe av det første du er nødt til å bestemme deg om hva du liker best...

Variasjonen innen disse to sjangerne er enorme, men personlig har jeg likt disse spillene:

 

www.starkingdoms.com

www.swcombine.com

www.astonia.com

og en nykommer...vel snart kommer de vel ut

www.thule-online.co.uk

 

God fornøyelse!:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...