Gå til innhold

FAQ: 2.3 - Anbefalte bøker for ikke-så-nybegynnere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror det har mye med min personlige innfallsvinkel å gjøre. Boka går veldig i dybden når det gjelder C++ templater, men det blir mye av det samme som tas opp i Modern C++ (og en del basics jeg kjente til fra før) Design. Modern C++ Design hadde på forhånd fått opp øynene mine for teknikker som rekursive templater, og er nok en del mer tungt fordøyelig enn Vandevoorde/Josuttis. Derimot kunne jeg trengt en skikkelig referanse for standard-biblioteket (Josuttis).

 

Jeg fikk forresten en del nyttige tips ut av Effective STL, og Multi-paradigm Design for C++ av Coplien blir ofte anbefalt (ikke lest den).

Lenke til kommentar
Tror det har mye med min personlige innfallsvinkel å gjøre. Boka går veldig i dybden når det gjelder C++ templater, men det blir mye av det samme som tas opp i Modern C++ (og en del basics jeg kjente til fra før) Design. Modern C++ Design hadde på forhånd fått opp øynene mine for teknikker som rekursive templater, og er nok en del mer tungt fordøyelig enn Vandevoorde/Josuttis. Derimot kunne jeg trengt en skikkelig referanse for standard-biblioteket (Josuttis).

 

Ok,

 

Så man burde kanskje lære språket, så biblioteket og avslutte med templates?

 

Starte med språket (bøker fra nybegynner tråden).

 

For så å gå videre med Josuitts bok om standardbiblioteket (The C++ Standard Library: A Tutorial and Reference (Nicolai M. Josuttis)).

Slik at man kan bruke det som allerede eksisterer.

 

..og videre med Josuitts bok om templates (C++ Templates: The Complete Guide (David Vandervoorde, Nicolai M. Josuttis)). Slik at man kan begynne å lage egne, mer avanserte, ting selv.

 

--og så, tilslutt eller kanskje i stedet for den over hvis man føler at man kan det som er basic innen templates; Modern C++ Design.

 

"Er så maange bøker..!" :)

Lenke til kommentar

Det er mange veier til Rom, helst skulle man lest dem alle :_) Men det er vel naturlig å lære seg det grunnleggende vha. en god bok, Accelerated C++ f.eks. The C++ Standard Library tror jeg er en veldig god referanse for standard-biblioteket, Modern C++ Design ville jeg ikke tatt i før jeg hadde en god forståelse av templater.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...