Gå til innhold

LCD problemer


Anbefalte innlegg

Har skaffa meg et LCD display (paralell). Lodda på ledningene og alt er fint. Nå har jeg plugga det i pcen, da kommer alle tegnene opp. Så har jeg instalert Userport, også kommer problemet. I manualen til UserPort står det at du skal legge til de portene du trenger og slette de du ikke trengte. Men jeg veit jo ikke hvem jeg trenger og hvem jeg ikke trenger :s

 

Noen som kan hjelpe meg? Displayet er kjøpt på www.hammar.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg fått software delen til å funke, men nå har jeg andre problemer.

 

Det ser ut som om softwaren bare klarer å få tak i de sju første tegnene på de to øverste linjene.... å tegnene som kommer der er nesten uleslige.... Jeg har gått over loddingene flere ganger, har også fått fatter til å se over uten at det hjalp. Kan jeg på noen måte klart å ødelegge noe når jeg loddet på ledningene eller kan det være en feil på det?

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått software delen til å funke, men nå har jeg andre problemer.

 

Det ser ut som om softwaren bare klarer å få tak i de sju første tegnene på de to øverste linjene.... å tegnene som kommer der er nesten uleslige.... Jeg har gått over loddingene flere ganger, har også fått fatter til å se over uten at det hjalp. Kan jeg på noen måte klart å ødelegge noe når jeg loddet på ledningene eller kan det være en feil på det?

Lenke til kommentar

Dette KAN være at du har bytta om plasseringen på to eller flere av datalederne. Se MEGET nøye over alt, både på displayet og i parallellpluggen.

 

Mitt display viste bare tull i begynnelsen. Skrev jeg "hei", stod det gjerne "hg!" på displayet. Viste seg at jeg hadde tatt feil av noen farger på lederne, slik at en leder var lodda fast på displayet, men ikke i pluggen. Oppdaget ikke dette før femte gangen jeg så over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...