Gå til innhold

WMC fjernkontroll (sleep)/wake virker ikke


Anbefalte innlegg

Hei. Har en Hauppauge WMC fjernkontroll (MC remote control kit) Klarer å få den til å sette maskinen i sleep mode, men den vil ikke starte den opp igjen. Den klarer å aktivere maskinen etter kort tids sleep, men når det har gått noen timer, er det ingen reaksjon. Hvorfor tiden virker inn aner jeg ikke.

 

Det lyser opp i ir-reciveren når jeg trykker på sleep/awake knappen, men maskinen starter ikke. Må fysisk trykke på tastaturet for at den skal starte.

Når maskinen er påslått virker alle knappene slik de skal.

Maskinen går til Sleep ved å trykke på fjernkontrollens av/på/power knapp.

 

Veldig frustrerende at denne lille biten skal ødelegge for hele oppsettet av min HTPC. Noen som har noen liknende problemer, eller forslag til løsninger ? Takk.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse

Vekker opp denne tråden igjen, siden jeg fremdeles ikke har løst problemet.

Maskinen er en Asus Aspire 5749, og jeg kan ikke finne noen henvisninger til "wake on Usb" i Bios. Mest sannsynlig støtter ikke kortet dette ?

Finnes det likevel noen omveier, eller er løpet kjørt ? :)

 

Litt merkelig at "wake on Usb" likvel fungerer innenfor en halv time etter Sleep er aktivert ?

 

Takk for all tilbakemelding :)

Lenke til kommentar

Kan det være at maskinen går i en dypere form for dvale etter en stund? Det er jo forskjell på hvile- og dvalemodus, kan jo være at fjernkontrollen klarer hvilemodus men ikke dvalemodus.Er ikke ekspert på området men kun en tanke som slo meg. Sjekk innstillingene i BIOS og i Windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...