Gå til innhold

Kjøpte bærbar PC med noe som så ut som gode specs, har problemer med å kjøre spill på behaglig FPS. Hva kan det komme av?


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en Toshiba Satellite denne høsten. Jeg hadde spart opp 7000 og kjøpte denne PC'en ettersom spesifikasjonene var langt bedre enn andre PC'er i samme prisklassen.

Jeg var relativt fornøyd inntil jeg prøvde å kjøre spillet på ArmA II: Operation Arrowhead med den kjente modefikasjonen DayZ.

Jeg var nødt til å gå ned på Very low på dette tre år gamle spillet.

 

Derfor lurer jeg på hvorfor jeg ikke klarer å kjøre nyere spill med en kraftig prosessor, høy RAM og greit grafikkkort?

 

Toshiba Satellite P850 spesifikasjoner:

 

- RAM: 6gb

- Prosessor: 2.3 Ghz Intel i7 prosessor med fire kjerner

- Grafikkkort: Intel HD Graphics 4000 med 1696 MB delt minne

 

Dette er ikke eksakt lik PC, men den ser ut til å ha tatt min toshiba sin plass. Den har helt identiske spesifikasjoner med et annerledes design:http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/SATL87511H/toshiba-satellite-17-3-barbar-pc-l875-11h

 

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Muligens kan du hente litt på overclock, men sikkert ikke merkbart mye. Uansett kan du ta en titt her.

Eller du kan gå til det litt mer upraktiske / ekstreme.

Eventuelt en ferdigløsning om du har støtte for dette.

 

Og nei, ingen av løsningene er praktiske. Overclocking fører ofte til høye temperaturer, i et miljø der temperatur allerede er et problem. Du kan sikkert glemme å sette den på fanget osv om du klokker den opp. De andre løsningene tar plass og tid å koble opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Muligens kan du hente litt på overclock, men sikkert ikke merkbart mye. Uansett kan du ta en titt her.

Eller du kan gå til det litt mer upraktiske / ekstreme.

Eventuelt en ferdigløsning om du har støtte for dette.

 

Og nei, ingen av løsningene er praktiske. Overclocking fører ofte til høye temperaturer, i et miljø der temperatur allerede er et problem. Du kan sikkert glemme å sette den på fanget osv om du klokker den opp. De andre løsningene tar plass og tid å koble opp.

 

Jeg skal se hva jeg kan gjøre, kommer med resultater hvis jeg prøver. Takk skal du ha!

 

Edit:

Leste på overclocking-nettsiden og så at i beste utfallet ville jeg få 10-16% økning av FPS og en veldig varm PC. Er ikke desperat nok til å kjøpe et eksternt grafikkort heller, så jeg får vel heller kjøpe en stasjonær PC når jeg har råd. :)

Endret av Jonathan.L
Lenke til kommentar

Intel HD 4000 er en grafikkbrikke som er integrert i prosessoren. Du har en laptop uten eget dedikert grafikkort, med andre ord. Ikke noe lurt kjøp dersom du tenkte å bruke den til spilling. Og det er ingenting du kan gjøre for å få det merkbart bedre. Utenom å kjøpe deg en annen pc som er mer tilpasset spilling, selvsagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...