Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] SSD-disker fryser under windows-installasjon


Anbefalte innlegg

Hei!

Har et problem jeg ikke finner ut av. Pc-en ble tidligere i sommer ganske ustabil, og jeg leverte den til Komplett og de bytta ut RAM-brikkene og SSD-disken. De installerte Windows 7 Home på den.

 

Siden jeg ikke ville ha home, prøvde jeg å installere Windows 7 Pro. Den installerer helt fint inntil 1. oppstart under installeringen. Da fryser pc-en - hver gang. Dette gjelder kun når jeg prøver å installere på SSD-disker. Har testa med to forskjellige. Hvis jeg installerer på en vanlig SATA-disk fungerer det fint. Jeg oppdaterte biosen, men det hjalp heller ikke.

 

Det virker som om hovedkortet er "allergisk" mot SSD-disker, og jeg aner ikke hvorfor. Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være at du mangler driver for AHCI-mode, og at BIOS er satt til å bruke dette (Sjekk i BIOS, om S-atamode eller hva det nå heter står på IDE eller AHCI). Står den på AHCI, så er dette krasjkrasj dersom Windows mangler korrekt driver. Driveren mener jeg kan lastes inn når du starter å installere, men litt usikker på når.

Lenke til kommentar

Aner ikke. Prøvde også å installere i IDE-mode.

 

Men nå fikk jeg bluescreen da jeg prøvde å slette partisjonen og installere på nytt. Har kun i SSD-disken nå. BSOD-feilen:

 

STOP: 0x00000101 (0x0000000000000019, 0x0000000000000000, 0xfffff88003915180, 0x0000000000000006)

 

Nei, det var nok hovedkortet som var gåent. Tipper det fikk en "kink i nakken" etter å ha blitt slått ned i et tordenvær.

 

Setter denne løst.

Endret av Titanica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...