Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med installasjon av OS


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har problemer med installasjon av Windows 8 Professional 64-bit på min helt nye maskin som jeg nettop ble ferdig med å bygge. Den har en HDD og en SSD.

 

Jeg skal prøve å forklare problemet så godt jeg kan. Jeg putter CD'en til OS'et i PC'en og starter den opp, trykker på F8 og velger at jeg vil boote fra CD. Jeg kommer deretter til en skjerm med logoen til Windows 8, etter denne skjermen så kommer jeg til den typiske set-up'en. Jeg velger språk, skriver in serial keyen, trykker på install, velger hvor jeg skal lagre windows (jeg trykte på SSD'en, lagde ny partisjon og installerte på denne) og så trykker jeg next. Da begynner OS'et endelig å installeres. Når dette er ferdig så restarter PC'en seg av seg selv.

 

Det er her problemet kommer! Etter dette og når PC'en starter igjen så kommer jeg til en skjerm med logoen av Windows 8 og det kommer noe tekst som sier noe lignende som ''Getting devices ready'' Jeg kom meg til 40% og så ble skjermen bare svart og så slo PC'en seg av og på igjen. Da skjedde det samme, jeg kom til en skjerm med logoen til Windows 8 og så ble skjermen bare svart (forskjellen er at nå er skjermen svart uten at noe som helst skjer, den er og forblir svart).

 

Jeg har ingen peiling på hva problemet kan være.. Noe jeg synest er merkelig er at når jeg trykte på Repair my computer fra Windows 8 CD'en og så trykte på Refresh my computer, så fikk jeg opp denne feillmeldingen: ''The drive windows is installed on is locked, please unlock the drive and try again''. Kan dette ha noe med saken å gjøre?

 

Alle delene til PC'en er HELT nye. PLEASE hjelp meg, jeg er desperat og helt oppgitt.

 

Edit: Etter at den har vært i svart skjerm en stund, så skrur PC'en seg av.

Endret av XFXforce
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...