Gå til innhold

Mange norske passord på avveie


Anbefalte innlegg

Okei, bytt passord sier dere. Men hvor? Er jeg i det hele tatt berørt? Hvilke 40 nettsider er det snakk om? Bruker jeg en av de sidene, har jeg registrert bruker på den gamle e-post-adressen min fra Hotmail som jeg ikke bruker og som jeg ikke anbefaler andre å bruke også?

 

Dere kan ikke fortelle meg at jeg bør bytte passord uten å si hvor...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De nettsidene som er berørt skal i stor grad ha sendt ut informasjon til sine kunder. og InCreo vil nok aldri oppgi hvilke butikker det er snakk om, det er jo det samme som å gi bort kundelista si i et tilfelle hvor de har tabbet seg ut. Konkurrentene vi da bare gni seg i hendene og kaste seg på telefonen for å kapre av disse kundene.

 

Personlig er jeg ikke kunde hos noen som bruker butikkløsning fra InCreo så vidt jeg vet. Men Eplehuset var en av kundene.

Lenke til kommentar

...

Poenget er at man bruker ulike passord til ulike tjenester. Utfordringen er jo da at man umulig kan huske alt og litt tungvint å ta med seg papir og minisafe :-P. Kompromisset blir da en wallet med sterkt generert passord :-).

Tja. Jeg bruker unike passord basert på en huskeregel. Snubler du over et av mine passord i klarttekst kan det tenkes at du klarer å komme frem til "koden", men jeg har liten tro på at en maskin gjør det uten videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...