Gå til innhold

Asus Zenbook UX32A W8 Viftestøy/Problem


Rape

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Fikk Zenbooken i dag fra dustinhome med W8 og alt forutenom vifteproblemet fungere helt suverent

http://www.dustinhome.no/product/5010655353/asus-zenbook-ux32a-ci3-1-8-4gb-500-24-ssd-13-3-w8/#intcmp=searchProvider_AutoComplete

 

Problemet er at viftene går for fullt en stund, så roer de seg en liten stund, men så starter de igjen.

Noen andre som har hatt dette problemet eller vet hvordan jeg kan fikse dette?

 

Takk på forhånd

Raymond

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Det er vel en temperatursensor som regulerer viftene, og en styring i bios/uefi. Det er jo viftestyringsprogrammer du kan legge inn parametre om hvilke temperaturer de skal slås på, og så vil det jo hjelpe med best mulig kjøling (ikke dekke til luftehull, ha den på en kjøleplate osv).

Lenke til kommentar

Jeg har ux32vd. Mener BESTEMT at viftene jager mye mer opp og ned nå etter oppdatering til w8.

Før gikk viftene så det nesten ikke hørtes over en lengre periode om nødvendig, nå girer den opp kvassere, tar pause, girer seg opp igjen osv.

 

Har kun lagt merke til vifta mi etter oppdatering, har hatt maskinen siden juli....

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Har null erfaring med win 8. Kan vel være alt fra at den av en eller annen grunn belaster cpu osv mer og dermed skaper mer varme som viftene skal blåse ut, via feil lesing av temperaturer, til andre måter å kontrollere hardware på. Må nok vente på erfaringer for å finne ut om det er typisk win 8.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kan denne oppgraderes? Gjerne et fort svar, da jeg kan gjøre en god deal på denne :)

Hva er det du lurer på om kan oppgraderes i denne?

Windows?

Harddisk?

RAM?

 

det kan settes innn en ekstra ram brikke på opptil 8 GB for 10GB totalt minne (edit. tar ut den brikken på 2GB som ikke er loddet og setter inn en annen).

Harddisk kan byttes til annen harddisk/ssd så lenge den er maks 7mm tykk.

Windows? vell... kan altids byttes det... "oppgradere" til windows 7 f.eks. er ikke noe problem da de første kom med dette...

Endret av johskar
Lenke til kommentar

UX32VD og UX32A er fysisk like utfra det jeg kan finne ut om UX32A (har UX32VD selv)

I følge Crucial kan du oppgradere minne og HDD/SSD i UX32A like mye som UX32VD

 

Hovedforskjellene på de forskjellige UX32 modellene ser du under (hvertfall de jeg har funnet):

  • UX32VD-DH71: best of these 3 with IPS FHD, i7 Ivy bridge i7-3517U 3rd gen CPU, 500GB hybrid with 24G SSD, dedicated graphics GT 620M 1GB, Windows 8
  • UX32A-DB51: standard HD display(not IPS) at lower res than above, i5-3317U as opposed to i7 above, no dedicated graphics
  • UX32A-DB31: same standard HD display as DB51, 2nd gen CPU of i3-2367, 320GB hybrid hard drive, various accessories not included

614f2ab7b19648c7be21aa6c5b6067c6.png

Bilde/tabell brutalt lånt fra excaliburpc.com

Endret av johskar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...