Gå til innhold

Kjøpe minne til Dell Latitude E6520?


nems

Anbefalte innlegg

Hei

 

Noen som har erfaring med å bruke andre typer minnebrikker til Dell laptopper enn de som selges av Dell?

 

Problemet mitt er at på Dell sine sider får jeg kun opp 4GB sticks til denne laptoppen, men jeg trenger mer enn 8GB ram da jeg skal ha muligheten til å kjøre endel VMer osv i forbindelse med en sertifisering jeg tar.

(Jeg har også ringt de for å dobbeltsjekke og de har ikke større brikker til denne maskinen)

 

Da hadde det vært flott å kunne kjøpt 2x8GB sticks for å få 16GB ram.

 

 

Noen som vet om dette i det hele tatt går? Eventuellt om den støtter 8GB sticks?

 

I værste fall kommer Infocare på mandag for å bytte skjermen (igjen) så da kan jeg jo høre med de også, men ikke sikkert de kan svare heller..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står at det kun er mulig med "Opptil 8 GB2 Tokanals DDR3 SDRAM ved 1333 MHz - 2 DIMM-moduler"

http://www.dell.com/...titude-e6520/pd

Hvilket betyr at PC'en ikke kan utnytte mer enn 8gb minne. 1333MHz er høyeste klokkefrekvens minnet kan ha.

 

Hvor du kjøper det fra har nok ikke så mye å si, bare det matcher kontakter, generasjon og klokkefrekvens.

 

Komplett.no anbefales

Endret av o-l-a-v
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Takk for svar, men det var ikke det jeg var ute etter.

 

Det er sannsynligvis ikke noe problem å kjøre mer minne på den men Dell tilbyr ikke mer enn 4gb sticks (2x4 altså) og har da satt maks til 8gb.

Jeg har erfart på to andre dell modeller tidligere at man kan putte inn, og kjøre, med mer minne enn hva som er spesifisert.

 

Takk uansett, det endte opp med at jeg heller kjøpte en microserver for å kjøre virtualiseringen som jeg kunne gjort på laptoppen. Ble bare litt ekstra hardware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...