Gå til innhold

Kampflysimulator


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken tidsalder hadde du tenkt deg? Jet- eller propell?

 

Personlig foretrekker jeg F-16 simulatoren Falcon 4.0 med SP3 oppdateringen. Finnes nok ingen sim som er like realistisk som den, men "ulempen" er at grafikken ikke er helt up-to-date og at du må lese tusenvis av sider for å lære deg sim'en. Fordelen er at folk jobber med oppdateringer til den hele tiden.

 

Ellers har du IL-2 Sturmovik Forgotten Battles som er en alle tiders propell fly simulator fra WWII.

 

Snart kommer Lock-On som jeg tror vil "ta av" helt :) - ikke like realistisk som Falcon 4.0 men.....

Lenke til kommentar

Prøv bruktmarkedet. Solgte mitt med papirmanual for en stund siden :cry:

 

Anyways, disse folkene vil gi oss det neste Falcon. Ikke forvent at det kommer ut veldig snart, dog. Google viste dato: 31. Mai for den siden, hvilket vil si den beskjeden har stått der siden da (AFAIK).

 

Når det er sagt.. Falcon 4.0 community is alive and kicking, still! Se f.eks. på denne modden, som er på vei, for Falcon 4.0.

 

Her har du noen nydelige screenshots fra Falcon 4.0, skulle nok gi deg litt mer lyst til å kjøpe det :wink:

 

Når alt dette er sagt, du vil nesten ha behov for en bra stikke og pedaler. Klart du kan klare deg uten, men dette er en DIE-HARD Falcon simulator, den eneste kampfly simmen på markedet som simulerer F-16's oppførsel og virkemåte så realistisk, særlig ved hjelp av alle de utallige add-ons og MOD's fra fanbasen. Den perfekte stikke og throttle for denne simmen må være Thrustmaster Cougar, men det settet koster da også innpå 3000 NOK .. Saitek har et mye billigere et med stikke og throttle, jeg hadde første generasjon og det var svært bra til den prisen (rundt 1300 NOK tenker jeg, pass på at du får settet med USB). Pedaler kan kobles til uten problem.

Lenke til kommentar

Jeg lastet ned Falcon 4.0 fra Shareaza, sammen med manualene. Det er synd at dette var nødvendig, men jeg føler at jeg har gjort alt innenfor rimelighetens grenser for å skaffe dette spillet på lovlig vis. Hvis noen vet om en butikki i Oslo som selger spillet med manualer, så skal jeg gladelig punge ut 400 kr fremfor å lese manualen i Acrobat Reader.

 

Når vi kommer til simulatoren er jeg ikke annet enn imponert! Et så gammelt spill "vedlikeholdes" fortsatt av et seriøst "fan community". Tidligere så har jeg spilt Jane's F/A-18 og syntes det var bra, men å fly F-16 er en frisk variasjon i forhold til å fly F/A-18E, som er en tung fugl ;-) Men jeg har desverre ikke hatt tid til å lese så mye teori, hvilket er nødvendig siden F/A-18E avviker endel fra F-16... Synd at jeg ikke har tid til dette nå, så jeg er nok desverre nødt til å spare meg til høstferien :-)

 

IL-2 Sturmovik er et godt alternativ hvis du liker eldre fly, men jeg foretrekker avanserte instrumenter og cockpiter med mange trykkbare knotter, så Jane's F/A-18 Hornet og F4 er mer min greie :-D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...