Gå til innhold

overklokkingsbombe til 7000kr ! er det muligt?


Anbefalte innlegg

Eg skal ha ny PC og skal kjøpe i deler.Har holdt på lenge no å rpvød å funne deler men har endå ikkje blitt helt fornøgd. Eg vill gjerne ha et kabinett med neon lys i, så eg ahr noe å brife med på LAN, og overklokking er også veldigt vikitgt. Noen som greier å sette sammen en skikelig overklokkings PC til meg for 7000KR.

 

Dette har eg: skjerm,OS,nettverkskort,høytalerer,mus.

 

mvh

daniel

 

PS:Sorry mange psoter. men er bare 14år og ahr liksom ikkje råd til ny PC 1 gang i mnd. sånn som mange her inne. Har spart ganske lenge no for å få råd til ny PC og da villl eg den skal bli skikelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

* Prosessor Intel Pentium 4 2.4C (800 FSB)

* Hovedkort ABIT IS7-E (i865PE)

* RAM Corsair TWINX512-3700PT (2 x 256 MB)

* Skjermkort Sapphire Radeon 9500 128 MB

* Harddisk Maxtor DiamondMax Plus 9 80 GB

* DVD-ROM LITE-ON DVD-163 16x/48x

* Kabinett Compucase CI-6926

* Strømforsyning: Fortron/Source strømforsyning, 350W, ATX

* Goop Arctic Silver III Finn

* Kjøleribbe Swiftech MCX4000B

* Kjølevifte Pabst 8412N2GH 80x80mm 37 dB, 79m³/time.

* Spennings-regulator Zalman FANMATE1

* Kabinettvifter: 2 stk Enermax 12x12cm (m/hastighets-justering)

Vindu kan du jo kjøpe på 3dfxcool.no for knappe 100 lappen hvis du tør gjøre det selv da :-?

 

Ligger på ca. 8000 - 8500,- så det er bare å kutte litt ned på ting å tang... men har du råd så bør du vel investere "litt" til

:smile:

Lenke til kommentar
* Prosessor Intel Pentium 4 2.4C (800 FSB)

* Hovedkort ABIT IS7-E (i865PE)

* RAM Corsair TWINX512-3700PT (2 x 256 MB)

* Skjermkort Sapphire Radeon 9500 128 MB

* Harddisk Maxtor DiamondMax Plus 9 80 GB

* DVD-ROM LITE-ON DVD-163 16x/48x

* Kabinett Compucase CI-6926

* Strømforsyning: Fortron/Source strømforsyning, 350W, ATX

* Goop Arctic Silver III Finn

* Kjøleribbe Swiftech MCX4000B

* Kjølevifte Pabst 8412N2GH 80x80mm 37 dB, 79m³/time.

* Spennings-regulator Zalman FANMATE1

* Kabinettvifter: 2 stk Enermax 12x12cm (m/hastighets-justering)

Vindu kan du jo kjøpe på 3dfxcool.no for knappe 100 lappen hvis du tør gjøre det selv da :-?

 

Ligger på ca. 8000 - 8500,- så det er bare å kutte litt ned på ting å tang... men har du råd så bør du vel investere "litt" til

:smile:

 

nå begyner eg å bli lei dere som alltid skal sprekke budsjettet mitt! eg er 14år og får ikkje inn penger på noen veker! kan ikkje dere bare sette opp et oppsett som eg har nok penger til? 7000KR . viss intel blir for dyrt kan du vell sette opp et AMD oppsett da vell! Men ellers vill eg si at det var et utroligt bra oppsett når en tenker på overklokking med budsjettet mitt er altså 7000 norske kroner.

Lenke til kommentar

Prosessor AMD Athlon XP 2500+ Barton

SLK800 Thermalright CPU-kjøler

Enermax vifte, 67m³/time, 14-32 dB(A)

Hovedkort Abit NF7-S v2(nForce2)

RAM 512 MB DDR SDRAM PC3200 (2 x 256)

Harddisk IBM/Hitachi Deskstar 180GXP 80 Gb, 7200 rpm

CD-brenner AOpen CRW5224 (52x/24x/52x)

Skjermkort Sapphire Radeon 9500 128MB

Sunbeam Miditower, DIY, Acryl, Transp.

Thermaltake 400W PSU W/active PFC

 

Denne skal ligg på ca. 7000,- :yes:

Lenke til kommentar

Hei!!

Her er ett forsalg som jeg tror skal klare å klokke litt :wink: !

 

HK : http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...10&GrpID=5&s=pl 995 kr

 

CPU : http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=4&GrpID=6&s=pl

800 kr

 

RAM : http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl

969 kr

 

Kabinett : smak og behag ca. 1000 kr

 

PSU : 1000 kr

 

CPU-Vifte : Thermaltake volcano 11 ca. 400-500 kr

 

HD : http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=9&GrpID=1&s=pl

739 kr

 

CD/DVD Rom : http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=3&GrpID=3&s=pl

350 kr

 

+ ett keyboard og noen kabinett vifter så er du fortsatt under 7000 kr, men har jeg glemt noe. Har en tendens til det skjønner du :oops:

 

PS : Dette var på komplett.no

Lenke til kommentar

Viss den store ambisjonen her er å overklokke PCen til verdenstoppen ville jeg ha kasta bort penger på vannkjøling. Jeg stiller spørsmålstegn ved terminologien 'veldig viktig' her. Er overklokkinga også noe du skal 'ha' bare for å 'briefe' på lan?

 

Han under meg har et fint forslag uansett fall.

Lenke til kommentar

Cpu: Xp 2500 Barton (boxed) Kjøp cpu kjøler seiner pga stramt budsjett

HK: Abit NF7 V2.0

Ram: Geil PC3200 DDR DUAL

Skjermkort: Ati Radeon 9600 non pro

Dvd-rom: Kjøp den billigste der du handler 3-400 kr

Cd-Brenner: Det samme som over 400 - 500

Hd: WD Caviar 80 gb

Kabinett: Chenbro Gaming box m 340w psu eller lignende

 

Dette vil være en ok start vil komme på ca 6700 - 6900 kr eks frakt. Du må nok tråle litt rundt, bruke prisguiden etc. Så må du se om det lønner seg å bestille fra forskjellig steder, eller på ett sted med tanke på frakt. Kikk uansett rundt. Dette systemet er ikke så fryktelig o/c bart men en start. Spare litt til. ca 800 kr til. Så bestiller du evt følgende fra microplex.

Thermaltake Volcano 11 amd cpu

Enermax m/regulerbar vifte 92x92 hvis du kjøper kabinettet jeg nevnte

Enermax m/regulerbar vifte 120x120 samme som over

Arctic Silver 3

 

Og vips så har du ett system som kan klokkes mye, eller så kan du justere ned viftene, både kabinett og cpu og ha ett relativt still system.

Lenke til kommentar

jeg driver også å bygger pc nå, så jeg skal gjøre så godt jeg kan for at du skal bli fornøyd her 8)

 

Her er mitt forslag:

 

-Amd athlon xp2500+ (barton) Boxed -> 992

xp2500

 

-Abit NF7 V2.0 nForce2 ultra -> 891

nForce2

 

-Sapphire Radeon 9600 128mb ddr -> 1291

Radeon 9600

 

-Twinmos 512mb ddr-ram PC3200 dual pack -> 969

512mb ddr-ram dual

 

-Western Digital 80GB IDE 2mb cache -> 773

80GB

 

-Suntek miditower m/300w -> 683

Kabinett

 

-standard keyboard -> 100

keyboard

 

-Cd-spiller ide 52x -> 199

cd-rom

 

-CD-brenner IDE 52x/24x/52x m/nero -> 425

cd-brenner

 

-Sony Diskettstasjon 3,5 -> 137

floppy

 

-Enermax Kabinett Vifte x2 -> 218

vifter

 

-Spire CPU-Vifte FalconRock II Socket A -> 191

cpu-vifte

 

Alt dette kommer på 6869 kroner

Og da har du en rå pc som kan overklokkes godt + litt små penger!

 

Fikk ikke klemt neonlys inn i budsjettet ditt, ettersom du da trenger et mye dyrere kabinett og neonlys. Tror ikke du kan få en god overklokkings pc og neonlys til 7000.

 

Men neon lys kan du alltids kjøpe senere! det viktigeste er at du får en god pc! eller? :smile:

 

Håper dette var bra og at jeg ikke glemte noe :p

 

PS: alt dette er tatt fra komplett.no for at det ikke skal bli vanskelig for deg, men du kan selvfølgelig bruke prisguiden hvis du vil!

Lenke til kommentar

Hvorfor ønsker du å overklokke?

 

For å være helt ærlig så blir det litt dumt å kjøpe en pc for å bare overklokke, som regel overklokker man for å tyne mest mulig ytelse ut av pcen så den takler di siste spillene sånn som doom3 etc.

 

Det jeg hadde heller gjort om jeg var deg siden du skall spille gamle spill sånn som cm4 og cs så hadde jeg heller satset på å kjøpe meg det billigste oppsettet med mest mulig ytelse. Det er mulig å komme opp i 5500kr med et komplett oppsett som duger i dagens spill, slenger du på 1000 kr til så er det mulig å få et r9600/r9700.

 

Poster ikke noe oppsett til deg men et par ws hvor det er mulig å komme under 7000 hvis man da velger riktige deler : mpx, itbutikken og komplett.

Lenke til kommentar
Hvorfor ønsker du å overklokke?

 

For å være helt ærlig så blir det litt dumt å kjøpe en pc for å bare overklokke, som regel overklokker man for å tyne mest mulig ytelse ut av pcen så den takler di siste spillene sånn som doom3 etc.

 

Det jeg hadde heller gjort om jeg var deg siden du skall spille gamle spill sånn som cm4 og cs så hadde jeg heller satset på å kjøpe meg det billigste oppsettet med mest mulig ytelse. Det er mulig å komme opp i 5500kr med et komplett oppsett som duger i dagens spill, slenger du på 1000 kr til så er det mulig å få et r9600/r9700.

 

Poster ikke noe oppsett til deg men et par ws hvor det er mulig å komme under 7000 hvis man da velger riktige deler : mpx, itbutikken og komplett.

 

alle _dagens_ spill ja, meningen er jo at gutten skal ha pc'en litt utover nyåret også. jeg ville gått for oppsettet over her, til 6896,- (elns), det er nok det du får mest igjen for. eneste jeg ville endret på er skjermkortet. leter du litt finner du fort et r9700pro (eller non-pro) til 1999,- / 1600,- noe som absolutt er å annbefale.

 

og hvorfor overklokke? det er vel fordi det er morsomt, ikke for å _kunne_ spille de nye spilla, men for å kunne spille dem BEDRE! :D tror de færreste kjører max oc hele tiden uansett, da det sliter veldig på systemet. er vel mest når man skal benchmark'e osv? :yes:

Lenke til kommentar
Hvorfor ønsker du å overklokke?

 

For å være helt ærlig så blir det litt dumt å kjøpe en pc for å bare overklokke, som regel overklokker man for å tyne mest mulig ytelse ut av pcen så den takler di siste spillene sånn som doom3 etc.

 

Det jeg hadde heller gjort om jeg var deg siden du skall spille gamle spill sånn som cm4 og cs så hadde jeg heller satset på å kjøpe meg det billigste oppsettet med mest mulig ytelse. Det er mulig å komme opp i 5500kr med et komplett oppsett som duger i dagens spill, slenger du på 1000 kr til så er det mulig å få et r9600/r9700.

 

Poster ikke noe oppsett til deg men et par ws hvor det er mulig å komme under 7000 hvis man da velger riktige deler : mpx, itbutikken og komplett.

Jeg har klokket CPU 25%, i tillegg går den på 190 FSB. Tror dette utgjør noe sånt som 30-35% totalt. Derfor vil man overklokke :p Jeg merker STOR forskjell på orginalhastighet og OC`ed. Som en av moderatorene her inne har i signaturen; er det ikke overklokket, er det ikke bra nok :woot: Men litt enig med utsagnet ditt likevel :roll: Skjermkortet er det viktigste :yes:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...