Gå til innhold

Dette er nytt i Android 4.2


Anbefalte innlegg

Synes det er litt håpløst når ikke alle med "top-of-the-top Samsung" (S3) ikke engang har fått 4.1 (!!) enda

Pffft, det er da ingenting. Galaxy Tab eierne venter fortsatt på 4.0. Uansett slutter ikke din S3 å virke fordi 4.2 kommer. Egentlig er det ikke bare gøy å være blant de første på nyeste versjon heller. Til og med da min HTC sensation som en av de første ikke-nexusene fikk ICS offisielt i mars, var det mange applikasjoner som ikke fungerte som de skulle ennå.

Når det er sagt var det et par funksjoner man kunne ønske seg her i 4.2. Mest etterlengtet for min del er brukerkontoer på tablets.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det er litt håpløst når ikke alle med "top-of-the-top Samsung" (S3) ikke engang har fått 4.1 (!!) enda (Samsung sin utrullingsmetode kan man jo også kritisere ganske greit - og kan vel ikke si jeg gleder meg nevneverdig til å få oppdateringen når det største høydepunktet er at andre ikoner flytter seg automatisk når man flytter et annet...). Tipper S3'en rekker å bli "gammel" før den får 4.2. Kjenner jeg begynner å bli litt lei av Android sin business-modell... Blir nok iOS eller WP8 neste gang gitt...

 

For disse har så mye bedre oppdateringshistorikk enn Android? ios -> alle får med en gang, men mange får ikke alle nye funksjoner. Windows Phone -> INGEN tidligere solgte telefoner får oppdatering til wp8...

Jepp, mye bedre enn Android

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det er litt håpløst når ikke alle med "top-of-the-top Samsung" (S3) ikke engang har fått 4.1 (!!) enda

Pffft, det er da ingenting. Galaxy Tab eierne venter fortsatt på 4.0. Uansett slutter ikke din S3 å virke fordi 4.2 kommer. Egentlig er det ikke bare gøy å være blant de første på nyeste versjon heller. Til og med da min HTC sensation som en av de første ikke-nexusene fikk ICS offisielt i mars, var det mange applikasjoner som ikke fungerte som de skulle ennå.

Når det er sagt var det et par funksjoner man kunne ønske seg her i 4.2. Mest etterlengtet for min del er brukerkontoer på tablets.

 

Hvis en har GT 10.1 er det bare å laste ned ICS med Odin. ICS har vært tilgjengelig i mange måneder på Sammobile.

 

Skulle tidligere i kveld oppgardere min søsters GT 10.1, den er kjøpt i Norge, men er sannsynligvis en utgave ment for Nederland. Sjekket om det var noen OTA før jeg skulle laste med Odin og det var det. Problemet var at driten hang seg etter 34%, restartet flere ganger men samme problem hver gang. Lastet så inn ICS med Odin, raskt og fungerer hver gang.

Lenke til kommentar

Jeg er klar over at ics kan installeres vis Odin, men det er lite relevant for poenget mitt -at Samsung er uhorvelig trege både med å i det hele tatt starte med oppdateringen og med å rulle dem ut. Jeg kan ikke se noen grunn til at de skal trenge et halvt år på å bli ferdige med å distribuere en oppdatering etter at de har startet.

Det er heller ikke alle som gidder/vil/tørr begynne å styre med Odin og å legge inn fw på egen hånd Personlig faller jeg inn i den første kategorien. Jeg gidder ikke kåle med å manuelt få lagt inn en oppdatering Samsung burde levert for lenge siden, spesielt ikke når fjøla fungerer helt fint som den er.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...