Gå til innhold

2 rutere, åpne porter?


xatic

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Min bedre halvdel ønsker og åpne noen porter for å bruke noen programmer. Problemet er at hos henne, har hun uttak rett i veggen, hvor det i dag står en trådløs dlink ruter. Men, dersom jeg kobler meg rett inn i uttaket ser jeg at det er en annen d-link ruter der igjen, som helt sikkert splitter nettet ned til hennes hybel.

 

Spørsmålet blir da, hvordan skal jeg kunne åpne en port, hvis det er en annen ruter i veien? jeg kan fint logge meg inn på den andre ruteren, uten noen problemer.. Tips? eller skulle det holde å åpne porter fra hennes ruter? (dette har jeg allerede prøvd, uten å lykkes)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eieren hadde ikke noe problemer med dette, var han som ga meg passordet i førsteomgang (admin,admin fungerte ikke)

 

uansett, nå bruker jeg hennes ruter som switch, slik at jeg har direkte tilgang til hans ruter. Ser ut som han bruker en eldre modell, Linksys WRT54GL, og jeg får absolutt ikke åpnet noen porter her.

 

Slik ser det ut,

 

62380507b6ca4c89870867c.png

 

Dette ser ikke ut til å fungere? Også skrudd av firewall'en på den gjeldene maskinen, uten noe resultat.. tester med, http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ som, fungerer fint hjemme

Lenke til kommentar

Så det du sier her, er at jeg ikke har muligheten til å åpne porter? uten å snakke med dem?

Jo du kan åpne porter på adminsiden til Altibox. Det er bare dumt å ha så mange routere å forholde seg til <IMO>. Selv foretrekker jeg å ha en router med UPNP, da slipper man å tenke selv :)

 

Hvis du vil gjøre forwardingen selv, så kan du forwarde alle portene til ipadressen som er på internettporten til WRT54GL.

 

PS: Vær obs på at WRT54GL ikke takler store hastigheter via internettporten. Tipper den makser ut ved kanskje 50Mbit dersom du ikke bruker QoS eller andre ting som drar CPU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...