Gå til innhold

BK: Morgenstund


Orjanp

Anbefalte innlegg

Første bildet jeg legger ut. Relativt ny i faget, så jeg har ikke lært meg veldig mye med kameraet ennå, derfor er bildet tatt i automodus.

 

Sony NEX-7, 18-55(3,5-5,6)

Shutter Speed: 1/13s

Aperture: f/4,5

ISO: 1600

Focal length: 36mm

 

Kunne tenkt meg tilbakemelding på komposisjon og generelt hvordan bildet kunne blitt bedre?

 

post-9922-0-19505900-1351338361_thumb.jpg

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tilbakemeldingene. Bort med auto jobbes det sakte men sikkert med. Så det er på vei.

 

At det mangler noen på brua er jeg helt enig i. Har vurdert å gå tilbake dit med noen som kunne gjort den jobben. Nå var jeg der like over syv da jeg tok dette bildet. Nå som klokken er skrudd tilbake, blir det enda tidligere. Ikke så lett å få det til. :) Dessuten, nå er det ikke lengre en sti der. Det har gått ganske mange der siden bildet ble tatt. Må vente på neste snøfall.

 

Dessuten, jeg kunne tenkt meg at bildet var noe mørkere. Ikke mye, bare litt. Men det mister litt av blåfargen da. Kanskje ta det litt senere, og justere lukkertiden litt ned alternativt ISO-verdien litt ned. Da for å få samme blåfargen. men tone ned lyset. Vet ikke om det høres fornuftig ut. I mitt hode gjør det det. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg likte bildet veldig godt. God komponering og eksponering. Men jeg er litt usikker på om hvitbalansen er innertier her. Jeg ville prøvd å sette snøen som nøytralpunkt slik at den ikke blir for varm. Har du skutt i råformat er det bare å prove seg litt frem i etterbehandling.

 

Godt jobbet!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...