Gå til innhold

Blått katodelys til Skyhawk kabinett?


Anbefalte innlegg

Hei! jeg skal kjøper med dette skyhawk kabinettet: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...RTNR=PSR4698D7W og det står at katodelyset IKKE følger med! og jeg er jo selvfølgelig keen på et slikt lys på siden, med tanke på hvor fett det vil se ut..Så da er spørsmålet, hvor kan jeg finne et slikt "katodelys" ? Og så lurer jeg på hva katodelys vil si i dem sammenhengen, vil det si at jeg ikke får med den ruta på siden? eller bare at det ikke er noe lys der?

 

Håper noen kan hjelpe meg!

 

Mvh Petter!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du har tenkt å kjøpe kabinettet fra microplex selger de kald katode der. Sjekk her. Der står det også litt mer info om hva du trenger. Inverter osv. Og det de mener er ja, at du ikke får med lys. Men det koster ikke stort uansett. Gå for blått ;)

 

tusen takk! :D

men kan du forklare hva som er forskjellen på "kald" katode, og vanlig?

og vet du btw hvor mange vifter det er plass til i kabinettet, og i hvilken strl? (dette er viktig for mg og vite)

og på slutten: det er innebygget viftestyring der ikkesant?

Lenke til kommentar
Hvis du har tenkt å kjøpe kabinettet fra microplex selger de kald katode der. Sjekk her. Der står det også litt mer info om hva du trenger. Inverter osv. Og det de mener er ja, at du ikke får med lys. Men det koster ikke stort uansett. Gå for blått ;)

 

tusen takk! :D

men kan du forklare hva som er forskjellen på "kald" katode, og vanlig?

og vet du btw hvor mange vifter det er plass til i kabinettet, og i hvilken strl? (dette er viktig for mg og vite)

og på slutten: det er innebygget viftestyring der ikkesant?

 

og foresten, kan noen forklare meg hvordan et katode lys fungerer? hvordan man får den til og lyse, og hvordan man skal feste den?

Petter-

Lenke til kommentar
og foresten, kan noen forklare meg hvordan et katode lys fungerer? hvordan man får den til og lyse, og hvordan man skal feste den?

Petter-

 

hvordan det fungerer helt nøyaktig kan jeg ikke svare på, men det er et lysrør som tennes og slukkes.

kjøper du en Sunbeam inverter kit får du med en inverter som du kobler til strømforsyningen med en sånn kobling som harddisken kobles på.

i andre enden av inverteren er det to spesielle utganger for katoder.

der kan du koble på to katoder.

med selve katoden får du katoden og en kabel som du kobler i inverteren.

Lenke til kommentar
men kan du forklare hva som er forskjellen på "kald" katode, og vanlig?

og vet du btw hvor mange vifter det er plass til i kabinettet, og i hvilken strl? (dette er viktig for mg og vite)

og på slutten: det er innebygget viftestyring der ikkesant?

 

er ikke sikker på dette, men tror at en "kald" katode betyr at selve katoden ikke utvikler varme.

 

du har i vert fall plass en 80mm vifte i sidedøren.

 

innebygget viftestyring? hvis det er kabinettet du mener: nei, jeg tror ikke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...