Gå til innhold

Kjøp av boksesekk til småerfaren nybegynner


Kjeven

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Begynte å trene Taekwondo for ca. to måneder siden, og har lyst til å øve litt teknikk hjemme, da med en boksesekk jeg kan slå og sparke løs på. Finnes ingen boksesekk på den lokale gymmen, så dette er i så fall noe jeg må kjøpe selv.

 

Boksesekker kommer jo i forskjellige størrelser og vektklasser, såvidt jeg har skjønt så bør en voksen mann ha en viss tyngde på sekken, i hvert fall hvis man skal bokse alene. Pris er jo også en side av saken. Har sett litt på XXL, fighting og xtremesport.no, og det virker som man får en sekk med oppheng for rundt 1000 kroner. Vi setter en foreløpig makspris for sekk og oppheng på 1500 kroner, så får vi se hvor langt vi kommer med det.

 

Jeg titulerer meg selv som en småerfaren nybegynner, i og med at jeg har drevet med TKD i to måneder, jeg er altså ikke er helt grønn, samtidig som jeg fremdeles må regnes som en nybegynner. Jeg er 175 cm høy og veier ca. 85 kilo, noe av den vekten er overflødig og hvis alt går etter planen vil jeg gå ned til rundt 70-75 kilo i løpet av vinteren. Hvilken sekk vil dere anbefale meg?

 

Jeg tenker også at en matte vil være praktisk, da jeg kommer til å trene på betonggulvet i kjelleren. Noen anbefalinger her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...