Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

2 forskjellige bluescreen


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en bærbar pc i august, xishan w370E.

Har installert en ssd (crusial m4 256GB) og win7 på maskinen.

 

Fikk en bluescreen i forrigår:

post-174932-0-58097100-1350506838_thumb.jpg

Og denne fikk jeg i dag:

post-174932-0-59455000-1350506862_thumb.jpg

 

Når jeg tar hånda under pcen der som ssd er, så er den veldig varm. Vil tror at den er minst 50grader. Og det er når jeg ikke bruker den en gang, maskinen er bare på.

 

Kan det være at SSDen ikke er helt god og lager problemet, eller blir de bare så varme? Noen feilsøkings tips??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begge de BSOD kan skyldes hard disk, i ditt tilfelle SSD. Jeg har samme SSD selv i laptopen min, og den virker hetl supert. Noe av det første jeg gjorde var å oppdatere firmware på SSD'en, du bør sjekke hvilken firmware din SSD har. Nettopp sjekket på Crucial sin side og siste firmware er 010G. Har ikke den selv, så jeg får se til å oppdatere igjen. :hmm:

 

En SSD skal ikke bli varm, er du helt sikker på at det er SSD'en som er varm, er det noe galt med den.

 

Men de BSOD'ene kan også skyldes drivere etc, så det er ikke så lett å feil søke.

 

For å finne hvilken firmware SSD'en har, høyreklikk på Min datamaskin, velg Egenskaper, deretter Enhetsbehandling og finn SSD'en, Høyreklikk igjen og vel Egenskaper, tab Detaljer og klikk i beskrivelse og velg Hardware ID. Helt til høyre i vinduet skal firmware versjon stå.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Versjonen på min ssd er 000F, så slik jeg skjønner det så er det komt en nyere firmware versjon.

Men en nyere firmware skal vell ikke kunne gjøre noe med dette?

 

Jeg tok ut ssd for å se hva andre ting som kan lage varmen, for det er akkurat der som ssd er at det er varmt. Alt rundt er kjøligt.

La ved et bilde uten ssd, ssd blir plassert oppe i venstre hjørne. Det er vell hovedkortet som man ser der nå??

Varmen forflytter seg opp og ned, så er vanskelig å kjenne hva som er varmest av ssd og det kortet som blir liggende over. Men så lenge det kortet over ikke kan utvilke den varmen så er det ssd som blir varm

post-174932-0-74321000-1350574735_thumb.jpg

 

 

Men har dukket opp et problem til. Skjermkortet skal veksler automatisk mellom Intel HD Graphics 4000 og GeForce GTX 660M etter behov. Hvilket som er i bruk indikeres med et lys. Ved normalt "lese avisen bruk" så er det grønt, og ved tunge oppgaver (spilling) så er det orange. Men nå lyser det orange hele tiden.

 

Noen ideer?

Lenke til kommentar

Men har dukket opp et problem til. Skjermkortet skal veksler automatisk mellom Intel HD Graphics 4000 og GeForce GTX 660M etter behov. Hvilket som er i bruk indikeres med et lys. Ved normalt "lese avisen bruk" så er det grønt, og ved tunge oppgaver (spilling) så er det orange. Men nå lyser det orange hele tiden.

Noen ideer?

Dette problemet ble fikset med en systemgjennoppretting fra et par dager før første bluescreen.

 

SSD er heller ikke så varm lenger, men er det varmeste punktet på pcen. Vil tippe den er rett i overkant av 40grader, mens resten av pcen har romtemperatur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...