Gå til innhold

IE og Mozilla: elendig støtte for class (CSS)?


Anbefalte innlegg

Er det bare meg, eller har Internet Explorer og Mozilla rett og slett elendig støtte for class i CSS?

Driver og pusler med CSS, og hadde akkurat laga en liten side-snutt, mens jeg hele tiden skjekket resultatet i Opera. Fikk nesten hjerteattack da jeg så hvordan siden så ut i IE og Mozilla...

Er det bare instillinger jeg må gjøre i nettleserne hos meg, eller er det bare slik?

Hvis det siste er tilfellet, så er det jo skikkelig trist at jeg kan lage en fet side med masse lekker CSS, pluss at det da blir enkelt å ordne på ting i etterkant, men så støtter er det bare ca. 2% av folket som kommer inn på den som får se den slik den egentlig skal være...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle tre har støtte for CSS2, det har jeg sjekket.

 

Det jeg gjør er f.eks. følgende:

 

index.html

(...)

<td class="eksempel">innhold</td>

(...)

stil.css

td.eksempel {

 background: #ad0000;

 font-family: verdana, arial, helvetica, sans-serif;

 font-size: 10px;

}

Jeg har også definert hvordan vanlig <td> skal se ut, lenger oppe i stil.css. når jeg skriver <td class="eksempel">, så bruker Opera td.eksmpel {}, mens IE og Mozilla begge bare bruker td{}. Jeg har også prøvd med ID, men der skjer det samme.

Lenke til kommentar

kan være å sjekke kodene sine "før" man legger skylda på browsern, men at IE har dårlig støtte for css2 er sant, mozilla derimot har ganske bra...

 

feks:

 


ul li {

       background: white;

}

ul li:hover {

        background: black;

}

 

fungerer helt fint i både Opera og Mozilla, men IE reagerer overhodet ikke på det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...