Gå til innhold

Oppgradering av Mini-ITX hovedkort, uten å oppgradere resten


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Noen husker kanskje emnet om USB 3.0 jeg lagde for rundt 1-2 måneder siden her. Jeg har bestemt meg for å bare kjøpe nytt hovedkort. Jeg har ett Silverstone S07 kabinett så jeg kan bare ha bittesmå hovedkort inni der. Jeg vil gjerne BARE oppgradere hovedkortet mitt til noe .. nyere.

 

Jeg håper mitt imgur bilde er godt nok for å beskrive hva jeg har fra før av

 

GGcF2.png

 

Dette er hva jeg har i pcen fra før av, og jeg håper det er mulig å oppgradere hovedkortet uten at jeg må oppgradere spesielt mye av det jeg har der fra før av.

 

Det jeg trenger er ett hovedkort med så nye USB 3.0 plugger som mulig. Mitt hovedkort har usb 3.0, men laget på den tiden usb 3.0 ikke var så utbredt, og jeg skal bruke en Black Magic Intensity Shuttle og den funker ikke på min pc. USB 3.0 er nå såpass standarisert at i teorien skal enhver "ny" usb 3.0 funke til dette - ellers bør jeg bare kjøpe ett annet capture card.

 

Sååååå, noen tips til hva jeg bør anskaffe? Gjerne gjennom prisguide ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som dette blir vanskelig dessverre, så det er nok FM1 eller LGA 1155 som er mulighetene nå.

 

FM1 platformen: Hovedkort prisguide

 

LGA 1155: Asus P8Z77-I Deluxe

 

AM3: Hovedkort prisguide

 

Vi anta Asus ikke ser stort behov for å produsere nyere ITX hovedkort når vi har FM1/FM2 platformen siden uansett man ikke får noe særlig bedre skjermkort en HD 4250. Så da er nok det poengløst. Intel på sin side klarer HD 4000 om man har i5-3570K prosessor.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...