Gå til innhold

VG2 IKT-Servicefag og jobbmuligheter videre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Etter IKT på VG2 er du vel kvalifisert til å bli IKT-lærling, som da gjerne går over 2 år.

 

Etter dette kan du f.eks begynne med litt mer avansert support kanskje og/eller drift.

 

Avhengig av hvor du får læreplass hen, så kan du kanskje fortsette i bedriften, og da kan du sikkert få mer ansvar og lønn også. :)

Lenke til kommentar

Jeg holder på med vg2 nå. Ikt servicefaget jeg lurer på hvilke jobber som vil passe til min utdanning, når jeg er ferdig med ikt?

 

vg1- elektrofag

vg2 ikt servicefaget

 

 

takker for svar :)

 

ps. evt hva jeg kan ta fagbrev innen ?

 

 

Mitt råd er kort og greit å ta sertifiseringer. Da kan du ofte "gå forbi" det med IKT-Lærling greiene.

IKT-lærling er ofte ekstremt dårlig betalt og "billig arbeidskraft".

 

Ta sertifiseringer for å bygge på utdannelsen din, og hold dem ved like.

 

www.cramsession.com og http://www.learnsmartsystems.com/ er et godt utgangspunkt.

 

Skaff deg Microsoft Technet subscription. = "gratis" software fra microsoft, samt masse kursmateriell og informasjon....

 

Søk deretter etter IKT-drifts juniorstillinger, få 1-2 års erfaring, skift jobb, og forsøk å press lønna opp 25-30k for hvert år du jobber i forbindelse med skifte av jobb.

Forsøk å finn arbeidsplasser som versetter videreutvikling..noe som betyr at de ofte betaler for eksamener og sertifiseringer, samt sender folk på kurs.

 

:)

 

Certification is key.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...