Gå til innhold

Hjelp til kjøp av bærbar gaming-pc


Anbefalte innlegg

Min asus XJAA kortsluttet for ikke lenge siden, og jeg skal kjøpe en ny laptop. Budsjettet er på ca 12.000. Jeg er ute etter en PC med høyest mulig ytelse.

 

 

http://www.multicom.no/Xishan-W370E-17e3-Full-HDe-Intel-Core-i7-3610QMe-12GBe-750GBe-GeForce-GTX-660M-2GB-GDDR5e-BTe-HDMIe-USB3e0e-nVIDIA-Optimuse-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c100560/p10619982

 

Fikk øye på denne, som for meg virket veldig billig med tanke på specs. Den kommer uten operativsystem, og jeg vil helst ha en PC som har ferdig innstallert windows. Er det noen PC'er på markedet som kan matche slike stats innenfor et budsjett på 12.000?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også sett på denne,

http://www.multicom.no/Kunshan-P150E-15e6-Full-HD-Matte-Intel-Core-i7-3610QMe-16GBe-120GB-SSD-500GB-harddiske-AMD-Radeon-HD-7970Me-HDMIe-USB3e0e-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c100561/p10619558

 

Usikker på skjermkortet her (AMD Radeon HD 7970M), er det noe bra? SSD-disken samt 16gb ram og Intel Core i7-3610QM høres jo ut meget bra ut. Så at den var testet i april 2012, og fått terningkast 6. Er den utdatert?

Lenke til kommentar

HD 7970M leveres på maskiner fra kun to produsenter: Clevo (Multicom Xishan/Kunshan) og Alienware. På Alienware M17x R4-modellen kommer du utenom problemene med dette kortet fordi du på denne kan koble ut hele AMD's Enduro-system for strømsparing, (som er årsaken til mesteparten av problemene), med et par hurtigtaster og en omstart. På Clevo-maskiner er det ingen mulighet for å koble ut Enduro. For tiden kan ikke jeg heller anbefale HD 7970M, hvis det da ikke sitter i en AW M17x. Om man likevel får videre problemer pga dårlig drivere også på denne modellen, vet jeg ikke.

 

Ellers har jo Multicom et tilbud gående på en maskin med GTX 680M til under 14k også. Jeg anbefaler sterkt å satse på Nvidia-kortet dersom man likevel skal opp i denne ytelsesklassen - det er en del dyrere en HD 7970M javel, men med sistnevnte sparer man seg fort til problemer ...

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...