Drugstar Genius Skrevet 13. oktober 2012 Skrevet 13. oktober 2012 Har en Golf 3 med TDK motor som har TDI Dieselpumpe og dyser og hvis du stiller turbotrykket til 1.2bar 1.3bar gir dieselpumpa tilsvarende diesel får å klare å følge etter hvis jeg stiller den eller gir den bare like mye diesel som hvis turboen er på 0.6bar?
Takkformeg Skrevet 13. oktober 2012 Skrevet 13. oktober 2012 Vet ikke åssen det er på din bil, men bensinpumpen i min bil gir et fast trykk, også har jeg en bensintrykkregulator som regulerer hvor mye av bensinen som går i retur til bensintanken, og dermed regulerer bensintrykket på fuelrailen. Den regulatoren styres vha manifold trykk på min bil.
formann Skrevet 13. oktober 2012 Skrevet 13. oktober 2012 Du må justere opp dieselpumpa også. Pumpene TDI bruker er elektronisk styrt, så med mindre det brukt sykt mye tid og penger på ettermontering av elektronikk samt modifisering av programvare, er det nok en litt annen modell. Jeg mener å huske at det finnes en tilsvarande som er mekanisk. -------- Det er pumpen som sitter i motorrommet koblet på reg-reim det er snakk om, injeksjonspumpen . Denne kontrollerer ikke bare mengde, men også tidspunkt for innsprøytning. Disse årsmodellene har ingen vanlig drivstoffpumpe slik som er vanlig på bensin.
Postkassestativ Skrevet 20. oktober 2012 Skrevet 20. oktober 2012 På disse sitter det en skru på dieselpumpa med en 13mm mutter på og en plombering. Skrur du denne inn vil tomgangen øke, å den får mere diesel. Da må du justere ned tomgangen med en skrue bak på pumpa med en 10mm mutter på.
Drugstar Genius Skrevet 20. oktober 2012 Forfatter Skrevet 20. oktober 2012 Så hvis jeg skjønte deg riktig skal jeg først skru på den første 13mm mutteren til den får nok diesel og når den har fått nok skal jeg skru ned tomgangen etterpå?
Postkassestativ Skrevet 20. oktober 2012 Skrevet 20. oktober 2012 13mm mutteren er en settmutter. Du løser den å skrur på skruen i midten med et lengre flattjern. Tomgangsskruen finner du enkelt. Det går ikke an å ta feil
Drugstar Genius Skrevet 20. oktober 2012 Forfatter Skrevet 20. oktober 2012 Ok takk Skal prøve imorgen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå