Gå til innhold

Bilder og linker åpnes i ny fane


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vet ikke hvor mange som blir små irritert av dette, men jeg lurer på om bilder og linker fra artikler kan åpnes i en ny fane, sånn når jeg bruker venstre museknapp til å klikke på dem? Jeg har så til vane at på andre nettsider så blir det gjort med bilder og linker til andre nettsider.

 

Så her ender jeg opp med å glemme at det linkes bare videre i samme fane, så istedenfor å trykke tilbake så lukker jeg fanen og må finne fram til artikkelen på nytt. Vet det er en vane sak og en bagatell, men har blitt så vandt til hvordan andre nettsider har det at her på tek nettverket ender jeg opp bare frustrert over at jeg må finne saken på nytt. Dette skjer så ofte med meg at jeg faktisk lurer på om dere har mulighet og tid til å kanskje gjøre noe med dette? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Vi kjører som policy at brukeren selv skal få velge hvor linken skal åpnes:

- Trykker du med venstre museknapp åpnes linken i samme fane

- Trykker du med venstre museknapp og holder Ctrl inne åpnes linken i ny fane

 

Om vi skriver i koden at alle vinduer skal opp i ny fane, har vi tatt fra brukerne våre det valget og tvinger alle til å velge alternativ #2.

 

Et tips om du synes det er tungvint å holde inne Ctrl hver gang du trykker, er å konfigurere musen din slik at en av knappene åpner linker i ny fane.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...