Gå til innhold

Oppfølger spill som går over til en annen konsoll - Errgelig irriterende


Hell_Frode

Anbefalte innlegg

 

Men uansett er det ergelig at oppfølgeren til et spill forfløtter seg til en annen konsoll. =(

 

Hadde de aldri gjort det, ville det fremdeles vært Sega mot Nintendo og ditt foretrukne merke ville død en rask død tidlig på nittitallet. Du burde med andre ord være meget glad for dette fenomenet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det hadde ihvertfall vært noe vanskeligere for Sony og lykkes i så stor grad som de gjorde, uten det som opptil da hadde vært Nintendo og Sega eksklusive serier, Final Fantasy er kanskje det beste eksemplet.

 

Likevel skal en heller ikke kimse av seriene som ble født, eller fikk sitt gjennombrudd på PS1. Resident Evil, Tomb Raider, Crash bandicoot, Tekken, gran turismo, Rayman, Silent Hill, Whipeout, Spyro, MGS.

 

Jeg tror du ilegger litt for mye ære til seriene som hoppet over fra Sega og Nintendo(+ eventuelle andre konsoller).

Lenke til kommentar

Dette er fine serier, men spørsmålet er om disse spillene ville blitt laget, hatt suksess og betydning om det ikke hadde vært for at de fleste tredjepartsutviklere byttet sine etablerte serier over på PS1 først og slik la grunnlaget for dette markedet. I 94 var det ikke gitt at Sonys konsollforsøk ville ende spesielt bedre enn de lignende fra Apple, Panasonic eller Philips som også kom ut på denne tiden, men det at mange av de etablerte seriene hoppet over, bidro sterkt til å gi plattformen troverdighet, godt salg, og etterhvert en rekke andre gode spill - som de du nevner.

 

Uansett burde det være åpenbart at jeg overdriver dette for å illustrere et poeng: At dette er noe som skjer hele tiden og at det nok også er sunt fordi det bidrar til konkurransen mellom de ulike konsollprodusentene. Selvsagt kan det være irriterende når det går ut over det merket en favoriserer, men det er virkelig ikke Playstation-fansen som har mest grunn til å sutre over dette. De har historisk kommet godt ut av dette. Mitt råd er å gjøre som de av oss som irriterte oss over dette i 1994 - skaffe den andre konsollen. Hvem vet, kanskje det til og med viser seg at det dukker opp noen flere interessante spill der?

Lenke til kommentar

Det blir bare spekulasjoner, kanskje den ikke hadde greid seg, kanskje hadde maskinens spesifikasjoner, Sonys helt egenproduserte spill, og den nye kule, trendy trenden konsollen fremmet, holdt den i livet.

Saken står fortsatt der at Sony selv laget, eller fikk laget nye serier for playstation, og at disse spillene i like stor grad som "avhopperne" sto for suksessen til konsollen. At til og med er disse seriene, som i ettertid står igjen som de viktigste bidragsyterne til maskinen.

 

Ja, jeg forsto poenget ditt når jeg leste den første posten, men jeg synes fortsatt ikke det er et godt poeng. Playstation har hatt godt av enkelte serier som først ble født på andre konsoller, men ikke så godt at konsollen uten disse, automatisk ikke hadde eksistert i dag, selv ikke i et spissformulert argument (ihvertfall ikke i et godt ​spissformulert argument).

 

Uansett unødvendig å trekke inn playstation, bare fordi TS tydelig eier en PS3, og ser det fra det perspektivet. Selvsagt greit å vite at konsollen en selv sitter på, har, eller har hatt glede av de samme prosessene, som en nå selv opplever, men det virker fortsatt mest som et uttrykk for irritasjon fra din side.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Du har rett i at det blir spekulasjoner all den tid det var noe annet som faktisk hendte. Jeg er likevel ikke i tvil om at det spilte en viktig rolle at tidligere serier som Final Fantasy, Metal Gear, Dragon Quest med mer gikk over til PS1 - selv om det også var viktig med nye serier som Resident Evil, Tekken, Gran Turismo osv. Jeg vet ikke hvor interessant det egentlig er å diskutere en situasjon der PS1 bare fikk nye serier og ingen gamle da det selvsagt er en totalt urealistisk situasjon - men jeg tror ikke hverken du eller jeg er uenige om at disse gamle seriene i det minste hadde en viss betydning. Så får vi heller enes om å være uenige i hvor stor denne betydningen var.

 

Ellers vet jeg ikke hva du tror jeg irriterer meg over, men du tar feil om du tror det er det at PS1 for 18 år siden fikk disse seriene - som jeg har klargjort mange ganger på dette foumet i både Nintendo-kafeen og den generelle konsoll-kafeen så var Nintendos alternativ - N64 - en av de konsollene jeg har likt aller dårligst på bakgrunn av alle de elendige design-valgene Nintendo gjorde - og jeg skaffet meg en PS1 (faktisk fire totalt) med glede - en konsoll som i mye større grad ivaretok arven etter mine favorittplattformer Nes, Snes og Mega Drive. Derimot har du rett i om du tror jeg irriterer meg over kunnskapsløshet, men jeg har vanligvis ikke noe i mot å belære folk. Som her om hvordan trådstarters eget foretrukne merke tidligere har tjent godt på nettopp disse prosessene.

Lenke til kommentar

Jo, så klart det er bra på et vis, at dem har kokuranse mellom seg. Jeg liker bare ikke at det blir for mye triksing mellom spillene demmes. Det skaper bare fustrasjon hos meg. Er hover hode ikke uenig med dere på noen måter. ^^

Ps har jo holdt seg veldig lengge nå allerede. Det er jeg stolt over for å være en Ps-fan. ^^

 

Etter min mening: Så kan dem ha kokuranse med vær andre så mye dem vil. Så lenge dem ikke songlerer med spillene demmes for lenge da kan man plutselig miste et spill på gulvet.

 

Enklere kan jeg ikke si om denne type følelsen jeg føler for dette. ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...