Gå til innhold

Nyskapende musikk


mikkel lien

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg leter etter god musikk, og lurer på om noen har noen hint. Jeg hører mer eller mindre bare på The White Stripes, The killers og the Rolling Stones. I liten grad The xx, New Order, Strokes, U2 og colplay.

 

Er det noen som har hint til noen band som dette, som laker lik musikk? Jeg likte forresten det siste albumet til The Killers svært dårlig, og er mer fan av det "gamle" Killers. Uansett, Jack White er nesten den eneste jeg hører på for tiden. Og det er hans nyskapende musikk som interesserer meg mest. Hadde satt utrolig pris på om noen kunne gitt meg gode band å høre på!

 

Syntes personlig Coldplay, strokes og new order er altfor ustabile, selv om de har noen fantastiske enkeltsanger.

 

Takk!

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

 

Jeg leter etter god musikk, og lurer på om noen har noen hint. Jeg hører mer eller mindre bare på The White Stripes, The killers og the Rolling Stones. I liten grad The xx, New Order, Strokes, U2 og colplay.

 

Er det noen som har hint til noen band som dette, som laker lik musikk? Jeg likte forresten det siste albumet til The Killers svært dårlig, og er mer fan av det "gamle" Killers. Uansett, Jack White er nesten den eneste jeg hører på for tiden. Og det er hans nyskapende musikk som interesserer meg mest. Hadde satt utrolig pris på om noen kunne gitt meg gode band å høre på!

 

Syntes personlig Coldplay, strokes og new order er altfor ustabile, selv om de har noen fantastiske enkeltsanger.

 

Takk!

TISM er et interressant band som gjør mye rart, og de skal visstnok være inspirert av Rolling Stones.

 

Men som en hardbarket Rolling Stones fan så må jeg si at det er ikke noe som er som stones, det er og forblir mine favoritter ;)

 

-frank

Lenke til kommentar

Skjønner svært godt at du er ute etter nyskapende musikk når du kun hører på kjipe band som The White Stripes, The Killers og The Rolling Stones. Dessverre finner du ikke nyskapende musikk som ligner på noen av disse bandene.

 

Les nå bedre hva jeg skrev. Det er JACK WHITES nyskapende musikk som interesserer meg for tiden. Hans musikk er nyskapende, samt noe av verkene hans i white stripes.

Lenke til kommentar

Spørs hva du er ute etter. Dersom du er en harmoni og akkord-geek som meg så hadde du elsket Beach Boys sin Smile. Og Pet Sounds! :) Smile er nyskapende som bare faen og ingen har greid å komme seg i nærheten av genialitet som dette. Det finnes dog to versjoner av Smile, den fra 1967 og den fra 2004. Du bør velge den eldste, selv om den ikke er helt komplett og ferdig så låter den så utrolig mye bedre!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...