Gå til innhold

trygg 24/7 i7 2600k clock


Anbefalte innlegg

Poster mine verdier her for å dobbelsjekke at folket med peiling går god for følgende overklokk...

 

Har brukt autoklokksystemet i ai suite ii (det er to muligheter, "fast" og "extreme". Valgte førstnevnte)

 

Har nå følgende verdier: (hentet fra ai suite ii samt cpu-z)

 

4430MHz

Vcore: 1.440v

+12v: 11.904v

+5v: 5.040v

+3.3v: 3.38v

 

Har kjørt prime95 i 30min og cpu-temp har ikke passert 63grader (vannkjøling)

 

Hovedkort: Asus p8p67 deluxe

 

 

Er jeg godt innenfor? Er totally uerfaren, men ser jo for meg at autotune programmet til Asus bør være godt innenfor max...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan nok kjøre V Coren manuelt ned mot 1,3 Volt på 4400 MHz. Er individuelt fra Cpu Til Cpu.

Har en i5 2500 K som jeg har hatt oppe i 5000 Mhz på 1,5 Volt Kun for en kortere periode. Med Corsair H100 og ellers god kjølling i kabinettet. Foreslår at du setter innstillingene i bios til manual setter multiplieren til 45 V core på 1,35. Samtidig sjekkerr du timing på rammen. Det pleier å stemme med de nye hovedkortene.Kjør prime 95 en halv time gjerne lenger. og følg med på tempen. går dette bra sett ned V core ett hakk og test igjen. Får du blue screen eller pc `en fryser er det for lite strøm til Cpu.Da går du tilbake til sist fungerende.

Dette er amatør råd om klokking fra en amatør på området. Men det har funket For meg. Finnes masse forskjellige guider på nett Men vær forsiktig med V core hold deg helst under 1,45. Etter hva jeg har hørt.

Lenke til kommentar

Etter mye om og men har jeg nå 4500 MHz på 1.384V. Prime kjørt i 30min hittil. Maxtemp: 59 (ligger stort sett på 55)

 

Dette bør jeg være fornøyd med?

 

Ang ram:

Jeg satte verdiene til det samme som stod på brikkene 9-9-9-24-1 (corsair vengeance). I CPU-Z ser det slik ut under memory:

 

DRAM Freq: 666,8MHz

FSB:DRAM: 1:5

 

samt informasjonen som jeg la inn (9.0 - 9 - 9 - 24 - 1T)

 

Er dette riktig ang ram?

 

Takker for svar!! :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du skal vel ha en ram hastighet på 800 i Cpu z regner jeg med. Om du har 1600 Mhz ram da? Når det gjelder Vcore så er det vel greit. Er såpass variasjon i de forskjellige chippene . Så kommer du ikke lenger ned er det ingen fare. Mulig du kan klokke høyere uten å gå noe særlig opp på Vcore`en??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...