Gå til innhold

Høye viftehastigheten på GeForce GTX 670


Sinopa

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvordan jeg går fram for å høye viftehastigheten på GeForce GTX 670?

 

Når jeg sjekket sensorloggen jeg har installert, så blir GPU'n nesten 80 grader når jeg spiller BF3, men viftene på kortet går bare på ca. 50%. Altså alt for lavt for å kjøle ned GPU'n.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som vet hvordan jeg går fram for å høye viftehastigheten på GeForce GTX 670?

 

Når jeg sjekket sensorloggen jeg har installert, så blir GPU'n nesten 80 grader når jeg spiller BF3, men viftene på kortet går bare på ca. 50%. Altså alt for lavt for å kjøle ned GPU'n.

80°C er da ikke for høyt for et skjermkort? Hvis kortet kjører med de temperaturene uten at du har gjort noe overklokking er det nok slik det er laget :)

 

Om du likevel ønsker å øke støyen unødig kan du bruke MSI Afterburner eller EVGA Precision X som PingPangbv har foreslått.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvordan jeg går fram for å høye viftehastigheten på GeForce GTX 670?

 

Når jeg sjekket sensorloggen jeg har installert, så blir GPU'n nesten 80 grader når jeg spiller BF3, men viftene på kortet går bare på ca. 50%. Altså alt for lavt for å kjøle ned GPU'n.

80°C er da ikke for høyt for et skjermkort? Hvis kortet kjører med de temperaturene uten at du har gjort noe overklokking er det nok slik det er laget :)

 

Om du likevel ønsker å øke støyen unødig kan du bruke MSI Afterburner eller EVGA Precision X som PingPangbv har foreslått.

 

er jo greit å holde tempen under 70C så kortet ikke klokker seg ned

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvordan jeg går fram for å høye viftehastigheten på GeForce GTX 670?

 

Når jeg sjekket sensorloggen jeg har installert, så blir GPU'n nesten 80 grader når jeg spiller BF3, men viftene på kortet går bare på ca. 50%. Altså alt for lavt for å kjøle ned GPU'n.

80°C er da ikke for høyt for et skjermkort? Hvis kortet kjører med de temperaturene uten at du har gjort noe overklokking er det nok slik det er laget :)

 

Om du likevel ønsker å øke støyen unødig kan du bruke MSI Afterburner eller EVGA Precision X som PingPangbv har foreslått.

 

er jo greit å holde tempen under 70C så kortet ikke klokker seg ned

Av det jeg har forstått mister man 13 MHz av å passere 70°C

http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_680/30.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...