Gå til innhold

Hvilket potetgull er best å bruke med dip?


Gjest Slettet+5132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

Hei,

lurer på hvilket potetgull du synes er best med dip. Om du kunne ha lagt ved hvilken dip, hadde det vært fint.

Hadde vært fint om produktene blir solgt i Norge.

 

Noen som vet hvor man kan kjøpe en sterk Lays? Tror ikke det var BBQ.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tortillachips er perfekt til guacamole og salsa :D

(Styr unna tortilla med ekkel ostesmak og ferdig guacamole, lag sjæl!)

 

Alle slags «vanlige» potetgull (feks rifla med salt & pepper) passer til alle slags rømmedipper (feks Holiday).

 

Lays salt har de nå på de fleste middels store butikker. Lays BBQ har de på ekstra svære butikker (Ultra bla) og Dweli De Luca. Om de også har andre Lays-smaker kan jo hende. Har du sinnsykt lyst på en spesifikk type, finn ut hva den heter og hør med en stor butikk hvor de har Lays om de kan bestille en eske til deg! :)

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker "plain" potetgull med salt eller salt & pepper dersom dipping skal involveres, da dippen er hovedårsaken til smak, men svensk naturchips med dill og gräddfil er også bra egnet til dette formålet. Potetgullet bør helst være riflet og dippingen foregår med riflene posisjonert vertikalt. Dette for at flaket ikke skal brekke.

 

Dersom flate, uriflede chips skal dippes foretrekker jeg en metode hvor man tar en liten bunke med flak, ca 3-5, dipper de i skålen samtidig som man roterer 90 grader. Dette gjentas til man får en fug mellom flakene. Med denne metoden unngår man brekking, pluss at man får et passelig chips til dip forhold.

 

Edit: Gode gamle Holiday dip er stort sett det som regjerer her. Hender den "pimpes" med litt ekstra hvitløk og seterømme. Andre dipmixer jeg bruker er Olw Fresh Island og Maarud Tzatziki. Kims Traktor og Kims Naturchips med pepper og vårløk er bra egnet til dipping.

Endret av raid2
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet hvor man kan kjøpe en sterk Lays? Tror ikke det var BBQ.

Husker ikke hva den het, men på store ICA-butikker har de en Lays som er ganske sterk...og veldig god.

 

Når det kommer til chips og dip så syns jeg alt av chips gjør seg bedre med rømmedip, men best av alt er tortillachips med ostedip. En dip mange, heldigvis, finner kvalmende, og dermed blir det mer til meg!

 

Edit: Lays har en variant som heter Flamin' Hot, det var ikke den jeg tenke på, men kanskje det du var ute etter...?

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...