Gå til innhold

Spør en gjeldsslave


Aqulini

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan begynte din vei inn i et økonomisk uføre?

 

Vil du si din oppdragelse gjennom barndommen var for mangelfull til at du kunne ta smarte valg senere i livet. Eller var det bare deg selv som hadde uflaks, gjorde dårlige vurderinger osv?

 

Edit: Flott at du har kommet deg på rett kjøl, stå på videre! :)

Endret av Hyd
Lenke til kommentar

Hvordan begynte din vei inn i et økonomisk uføre?

 

Vil du si din oppdragelse gjennom barndommen var for mangelfull til at du kunne ta smarte valg senere i livet. Eller var det bare deg selv som hadde uflaks, gjorde dårlige vurderinger osv?

 

Edit: Flott at du har kommet deg på rett kjøl, stå på videre! :)

 

Min vei inn i det uføret jeg havnet i var for ca 12 år siden.

Jeg har alltid vært litt sånn.... klare meg selv og ikke vært fornøyd med standard 8-16 jobb med 300 000 i inntekt i året. Jeg begynte i et selskap som tilsynelatende gikk bra... som ung fikk jeg høy inntekt (allfall regnet på den tida) og tilsvarende forbruk.

Fikk kjøpt leilighet, bil og alt det andre en "ønsker seg".

Etter hvert begynte lønna å utebli, og jeg ante ugler i mosen, men så naiv som jeg var trodde jeg at ting løste seg når jeg begynte å få etterbetalt lønn. Helt til jeg plutselig uten nærmere forvarsel sto uten jobb og penger. (Eieren av selskapet fikk etter hvert en stund i buret for forskjellige forhold).

 

Jeg måtte jo få meg jobb slik at jeg klarte å forsvare leiligheten i det minste. Og det fikk jeg, men resten av regningene hadde jeg ikke råd til.

 

Etter ca 6 mnd ble jeg alvorlig syk og var på sykehus i en lengre periode. Sykepenger o.l måtte jeg vente på en stund pga treg saksbehandlingstid og saksbehandlingsfeil og regningene, lån osv hopet seg opp. Og dermed var det i gang. Banken med boliglån var veldig forståelsesfull, men flere andre kreditorer var ikke like behjelpelige. I allefall ikke over tid.

 

Til slutt var jeg skyldig ca 1,3 millioner som jeg ikke klarte å håndtere. Utenom boliglån.

 

Dette var kortversjonen... :)

 

Oppdragelsen min har vært plettfri...Veldig opptatt av å fremstå som ordentlig. Å ikke betale regninger osv har vært utenkelig og følte skam hvis jeg måtte be om utsettelse på en enkelt faktura.

 

Det er nok en kombinasjon av uhell og at jeg burde ha funnet meg en annen jobb før det var for sent.

Sykdommen kunne jeg nok ikke gjort noe med. Heller ikke problemene med NAV, i allefall ikke i den tilstanden jeg var i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...