Gå til innhold

Pc til Tv, ingen lyd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venn av meg har et lydproblem, han har en HDMI-DVI adapter koblet i pc, deretter HDMI kabel fra PC til TV.

Ingen lyd spilles av, hvorfor?

Grafikk kort: ATI-5000 series

På min egen pc virker dette med lyd, nøyaktig samme oppsett men med annet skjermkort i samme prisklasse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

DVI gir vanligvis ikke lyd.

Det skal virke med hdmi kabel fra pc til tv inkludert lyd, selv med adapter.

DVI er en standard for å overføre bilde. Hvis ditt kort overfører bilde+lyd på DVi så er det utefor standaren.

http://no.wikipedia.org/wiki/DVI

Kan ikke begripe at mitt 2år gamle GTX 460 skal være utenfor standaren.... plugger i adapter, og tar hdmi fra tv til adapter.. alt funker. Men min venn, som har skjermkort fra samme tiden (2år gammelt) funker ikke.

Skrevet

Er lyd-drivere installert da? Og er riktig lydkilde valgt i Windows? Den velger du ved å høyreklikke på lydikonet ved klokka på start-menyen, og velge "playback devices".

Husk at TV'n må være slått på når du slå på pc'n, ellers kan det tenkes at HDCP (kopibeskyttelse) slår inn og nekter lyd/bilde...

Lydkilde heter som regel AMD HDMI Output

Skrevet

Er lyd-drivere installert da? Og er riktig lydkilde valgt i Windows? Den velger du ved å høyreklikke på lydikonet ved klokka på start-menyen, og velge "playback devices".

Husk at TV'n må være slått på når du slå på pc'n, ellers kan det tenkes at HDCP (kopibeskyttelse) slår inn og nekter lyd/bilde...

Lydkilde heter som regel AMD HDMI Output

Det meste er prøvd, frykter skjermkortet ikke støtter lyd. Men gode forslag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...