Gå til innhold

Bredbånd 30/5 fra NGT - Får ikke det vi betaler for


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Fikk for et par måneder tilbake innstallert bredbånd fra NGT. Det viste seg midlertid raskt at vi fikk en hastighet langt under det vi betaler for. Måler 21,0 mbit/s noe som er en god del under det vi betaler for. Greia er at dette er maks av det jeg klarer å måle. Problemet er at forbindelsen varierer så mye at det blir så godt som umulig å se på ting som youtube og andre streamingtjenester fordi hastigheten varierer så mye. Det stopper å streame lange perioder av gangen og slik burde det vel ikke være? Hastigheten varier fra så lite som 5 mbit/s og opp til 21 mbit/s. Som regel litt mer variasjon når jeg bruker det trådløse.

 

Har vært i kontakt med NGT flere ganger. En gang sendte de en montør og en annen gang testet de linjen i et par timer elns. Når de testet linjen oppdaget de selvsagt en torrent som noen av oss hadde glemt og sa at dette var problemet.

 

Problemet er jo at jeg ikke kommer noen vei med dette her. Har prøvd en måned nå, men ingen ting er forandret. Så mitt spørsmål er: hvordan skal jeg gå frem med dette for å få noe resultat? Det kan da ikke være riktig at det skal være sånn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du bestiller bredbånd fra NGT står det spesifisert i abb og kontrakt at du kan få levert hastigheter opp til max hastighet du har bestilt.

 

Dette betyr enkelt og greit om du har bestilt 20mbit så KAN du få 20mbit om du er heldig..eller bare 14. Alt kommer ann på linjene og avstand til sentral. De skriver klart og tydelig at de ikke garanterer en gjennomsnittshastighet som tilsvarer max av linjen du har bestilt. Jeg hadde samme problem med min 20mbit linje at jeg aldrig fikk høyere enn 11 i snitt så jeg gikk dermed ned til et 10mbit abb i stedet og er meget fornøyd med det ettersom jeg nå maxer den linjen hele tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når du bestiller bredbånd fra NGT står det spesifisert i abb og kontrakt at du kan få levert hastigheter opp til max hastighet du har bestilt.

 

Dette betyr enkelt og greit om du har bestilt 20mbit så KAN du få 20mbit om du er heldig..eller bare 14. Alt kommer ann på linjene og avstand til sentral. De skriver klart og tydelig at de ikke garanterer en gjennomsnittshastighet som tilsvarer max av linjen du har bestilt. Jeg hadde samme problem med min 20mbit linje at jeg aldrig fikk høyere enn 11 i snitt så jeg gikk dermed ned til et 10mbit abb i stedet og er meget fornøyd med det ettersom jeg nå maxer den linjen hele tiden.

 

Den delen der er jeg fult klar over. Problemet er at hastigheten varierer så mye at man får problemer med normal bruk. Av og til tar det flere sekund å laste inn en nettside og en 480 p video på youtube lar seg ikke streame fordi nettet ikke er til stede eller har for dårlig hastighet. Skal jo ikke ha problemer med sånt på en 30 linje.

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Mitt tips, slå av alt som bruker nett og få dem til å feilmelde linjen igjen, for når de som du sa oppdager torrent så er dette en velig stor mulighet for at dette er problemet og da går det ikke videre.

 

Skift også til google sin DNS server, NGT sin DSN server er ganske dårlig til å bruke på for eks youtube. Hadde litt problemer med det selv og gikk over til å bruke google sin DNS fungerte som fjell.

 

Men så har jo ikke jeg problemet med varierende hastighet da :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...