Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

95 Polo lekker bremsevæske fra trommel


lassejl

Anbefalte innlegg

Hallo.

 

Min 95 modell VW Polo lekker bremsevæske fra høyre bremsetrommel bak. Det er såpass at bremsevæskelyset lyser ca hver andre uke, før jeg fyller opp med bremsevæske igjen.

 

Det jeg lurer på er om jeg kan fikse dette selv ved å kjøpe en trommel på biltema, eller om det kan være et annet underliggende problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan i det minste ikke kjøre rundt med det problemet da bremseveske ikke er særlig bra for bremser heller.

 

Det du skaffe deg er nye hjulsylindere til bilen. Da trenger du bremserørsverktøy for å skru av nippelen slik at du ikke skader den. Du må også lufte bremsesystemet etterpå. Kan du ikke dette. Spør noen som kan det om de kan hjelpe deg.

 

Greit å sjekke slitasje på bremsebånda bak og ved nødvendighet/behov skifte ut disse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig, men det er noe man finner ført ut ved nærmere inspeksjon. Finnes 2 typer hjulsylindere til bilen. Avhengig av typen blir prisen deretter. For å identifisere riktige komponenter er det lurest løfte opp bilen bak. Sette den på bukker og ta av hjula. Ta av brekket og slik ved behov stramminga til brekket slik at du kan fjerne trommelen.

Lenke til kommentar

For å se det enkelt... jeg starta med lite skruerfaring og har klart å gjøre det. Verktøy koster, men det tjener du opp på å gjøre jobben selv. Jeg bor i Hønefossområdet så hadde du holdt til i nærheten så kunne jeg sikkert gitt deg en hjelpende hånd.

 

Er bare å gjøre det sakte og forsiktig. Du har 2 sider på en bil og er det noe du lurer på går du bare over på den andre siden for å sjekke ;). Dette igjen er meget praktiskt vis man bytter bremsebånd.

Endret av Rolf_X
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...