Gå til innhold

Nettstaden minlærer.no lar deg vurdere læraren din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Isfåfall bør også du være sterk tilhenger av slik kritikk da det å rive ned er en svært viktig faktor for forbedring.

Jeg er en tilhenger av å kunne gi tilbakemeldinger man skal kunne ta stilling til og gi svar på. Å rive ned gjennom å offentlig henge ut enkeltpersoner er ikke en viktig faktor for å forbedre noe som helst.

 

Du tar dødelig feil. Å rive ned elendighet er en viktig faktor for bygge opp noe sunt.

 

For alt vi vet er det lærere som står bak nettsiden

 

Nei, det er en 18-åring som står bak siden som har laget siden for at "Hvem som helst kan gå inn på siden, velge et tilfeldig fylke og en videregående skole." og henge ut enkelte lærere.

http://www.vg.no/nyh...?artid=10054207

 

Det spiller ingen rolle om hvem som helst kan skrive negativt om sine lærere. Dette er faktisk et sunnhetstrekk. Misbruk kan effektivt fanges opp ved bruk av statistikk. Forøvrig kjenner vi ikke til om det finnes bakmenn bak denne attenåringen med alternativt motiv. For å avgjøre om nettstedet er drevet av mennesker som har et sunt forhold til statistikk har vi ikke behov for å kjennde deres identitet, men redegjørelse for hvordan rådata er behandlet.

 

det er mer enn nok med ti lærere på hvert trinn, i hele landet.

Snakk om å sparke beina under alt som heter tilpasset undervisning og integrering. Dette er bare tøv...

Ja til aulaundervisning og anonymisering av elever?

 

Det finnes ingen tilpasset undervisning i den norske skole. Det finnes bare elever som klarer seg dårlig i møte med en elendig lærer og disse elever omplasseres gjerne i egne klasser med en ennå dårligere lærer.

 

På en PC kan en effektivt legge frem et tema på så mange måter at enhver mulig misforståelse på elevens side effektivt kan imøtegås til og med før misforståelsen oppstår. "Lærerne" som skaper programmet trenger ikke engang ha den minste forstand på pedagogikk. Statistikk fra et stort antall elever vil fungere som en tilbakekobling mer effektiv enn all verdens forskning på nettopp pedagogikk.

 

Å ha 1200 lærere som gnåler det samme røret år ut og år inn, på HVERT ENESTE klassetrinn er den verste galskap staten holder i livet nå for tiden.

Lenke til kommentar

Isfåfall bør også du være sterk tilhenger av slik kritikk da det å rive ned er en svært viktig faktor for forbedring.

Jeg er en tilhenger av å kunne gi tilbakemeldinger man skal kunne ta stilling til og gi svar på. Å rive ned gjennom å offentlig henge ut enkeltpersoner er ikke en viktig faktor for å forbedre noe som helst.

 

Du tar dødelig feil. Å rive ned elendighet er en viktig faktor for bygge opp noe sunt.

 

For alt vi vet er det lærere som står bak nettsiden

 

Nei, det er en 18-åring som står bak siden som har laget siden for at "Hvem som helst kan gå inn på siden, velge et tilfeldig fylke og en videregående skole." og henge ut enkelte lærere.

http://www.vg.no/nyh...?artid=10054207

 

Det spiller ingen rolle om hvem som helst kan skrive negativt om sine lærere. Dette er faktisk et sunnhetstrekk. Misbruk kan effektivt fanges opp ved bruk av statistikk. Forøvrig kjenner vi ikke til om det finnes bakmenn bak denne attenåringen med alternativt motiv. For å avgjøre om nettstedet er drevet av mennesker som har et sunt forhold til statistikk har vi ikke behov for å kjennde deres identitet, men redegjørelse for hvordan rådata er behandlet.

 

det er mer enn nok med ti lærere på hvert trinn, i hele landet.

Snakk om å sparke beina under alt som heter tilpasset undervisning og integrering. Dette er bare tøv...

Ja til aulaundervisning og anonymisering av elever?

 

Det finnes ingen tilpasset undervisning i den norske skole. Det finnes bare elever som klarer seg dårlig i møte med en elendig lærer og disse elever omplasseres gjerne i egne klasser med en ennå dårligere lærer.

 

På en PC kan en effektivt legge frem et tema på så mange måter at enhver mulig misforståelse på elevens side effektivt kan imøtegås til og med før misforståelsen oppstår. "Lærerne" som skaper programmet trenger ikke engang ha den minste forstand på pedagogikk. Statistikk fra et stort antall elever vil fungere som en tilbakekobling mer effektiv enn all verdens forskning på nettopp pedagogikk.

 

Å ha 1200 lærere som gnåler det samme røret år ut og år inn, på HVERT ENESTE klassetrinn er den verste galskap staten holder i livet nå for tiden.

 

Du har selvfølgelig helt rett. Tusen takk for at du lar meg se lyset.

La oss:

  1. henge ut i offentlighet alle som måtte befinne seg over oss i ethvert hierarki om de skulle ha synspunkter vi ikke er enige i, eventuelt om de jobber på en måte vi ikke liker, eventuelt om vi ikke liker trynet på noen.
  2. Erkjenne fakta at lærere, med utdanningsforbundet i spissen, driver selvtekt på nett.
  3. bytte lærere med dataingeniører og datamaskiner. Vi kobler elever til Matrix når de begynner på skolen. Elever med psykiske og fysiske utfordringer samt fremmedspråklige går selvfølgelig i samme kværna.

Takk for at du fikk meg til å endre synspunkt og at du viser hvor fornuftig tilhengere av denne nettsiden er. Nå trekker jeg meg tilbake til hulen min og drikker øl...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Isfåfall bør også du være sterk tilhenger av slik kritikk da det å rive ned er en svært viktig faktor for forbedring.

Jeg er en tilhenger av å kunne gi tilbakemeldinger man skal kunne ta stilling til og gi svar på. Å rive ned gjennom å offentlig henge ut enkeltpersoner er ikke en viktig faktor for å forbedre noe som helst.

 

Du tar dødelig feil. Å rive ned elendighet er en viktig faktor for bygge opp noe sunt.

 

For alt vi vet er det lærere som står bak nettsiden

 

Nei, det er en 18-åring som står bak siden som har laget siden for at "Hvem som helst kan gå inn på siden, velge et tilfeldig fylke og en videregående skole." og henge ut enkelte lærere.

http://www.vg.no/nyh...?artid=10054207

 

Det spiller ingen rolle om hvem som helst kan skrive negativt om sine lærere. Dette er faktisk et sunnhetstrekk. Misbruk kan effektivt fanges opp ved bruk av statistikk. Forøvrig kjenner vi ikke til om det finnes bakmenn bak denne attenåringen med alternativt motiv. For å avgjøre om nettstedet er drevet av mennesker som har et sunt forhold til statistikk har vi ikke behov for å kjennde deres identitet, men redegjørelse for hvordan rådata er behandlet.

 

det er mer enn nok med ti lærere på hvert trinn, i hele landet.

Snakk om å sparke beina under alt som heter tilpasset undervisning og integrering. Dette er bare tøv...

Ja til aulaundervisning og anonymisering av elever?

 

Det finnes ingen tilpasset undervisning i den norske skole. Det finnes bare elever som klarer seg dårlig i møte med en elendig lærer og disse elever omplasseres gjerne i egne klasser med en ennå dårligere lærer.

 

På en PC kan en effektivt legge frem et tema på så mange måter at enhver mulig misforståelse på elevens side effektivt kan imøtegås til og med før misforståelsen oppstår. "Lærerne" som skaper programmet trenger ikke engang ha den minste forstand på pedagogikk. Statistikk fra et stort antall elever vil fungere som en tilbakekobling mer effektiv enn all verdens forskning på nettopp pedagogikk.

 

Å ha 1200 lærere som gnåler det samme røret år ut og år inn, på HVERT ENESTE klassetrinn er den verste galskap staten holder i livet nå for tiden.

 

Du har selvfølgelig helt rett. Tusen takk for at du lar meg se lyset.

La oss:

  1. henge ut i offentlighet alle som måtte befinne seg over oss i ethvert hierarki om de skulle ha synspunkter vi ikke er enige i, eventuelt om de jobber på en måte vi ikke liker, eventuelt om vi ikke liker trynet på noen.
  2. Erkjenne fakta at lærere, med utdanningsforbundet i spissen, driver selvtekt på nett.
  3. bytte lærere med dataingeniører og datamaskiner. Vi kobler elever til Matrix når de begynner på skolen. Elever med psykiske og fysiske utfordringer samt fremmedspråklige går selvfølgelig i samme kværna.

Takk for at du fikk meg til å endre synspunkt og at du viser hvor fornuftig tilhengere av denne nettsiden er.

 

 

Nå trekker jeg meg tilbake til hulen min og drikker øl...

 

Helst så jeg at skolen slik vi kjenner den idag ble nedlagt og at vi aldri mer vender tilbake til denne primitive form for kunnskapsoverføring som i realiteten ikke er noe annet enn en dårlig unnskyldning for å ha et sted å gjøre av unga etter at mamma ikke ville beskikke sitt hus lenger.

 

Det er ikke mindre enn en tragedie at den norske offentlige skole kaster bort 12 år av ungas liv på noe som kunne vært unnagjort på en tiendedel av tiden om det ble gjort til riktig tid og på riktig måte.

 

De som har funnet på denne faenskap skulle hatt en omgang med god gammeldags juling herfra til evigheten. Likeledes de som støtter opp under denne elendighet i dag.

 

Du skal ellers ha takk for å sementere mitt inntrykk av deg med ditt siste setningsemne. Det var nøyaktig slik jeg forestilte meg deg.

Lenke til kommentar

Jeg fikk bakoversveis da jeg kom ut i læreryrket, og slutta temmelig kjapt. Så jeg fant meg heller en mer interessant jobb. Herregud så glad jeg er for det nå :)

 

Om vi bør nedlegge skolen som institusjon, og heller satse på nettbasert undervisning av ungdommene?

Selv elever på videregående er nok ikke modne nok for det desverre. At det finnes mye dårlige lærere?

Ja, selvsagt gjør det det. De beste folka finner seg bedre jobber enn læreryrket.

 

Det er en altfor utakknemlig jobb fra før, om man ikke skal bli offentlig uthengt i gapestokk for det. Også legene bør kunne få litt mer skjulte tilbakemeldinger på den jobben de gjør. Pasienter som er sure forid de ikke får de pillene de peker på, kan gi usaklige kritikker av legen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ville minelev.no være like greit?

 

Lærere har taushetsplikt.

 

Jeg synes det var på tide at noe slikt kom, jeg har selv sett flere lærere som absolutt ikke burde vært lærere, de fleste har hatt god fagkunnskap, men det å lære det vekk, har heller vært dårlig. Har også vært borti lærere som rett og slett er frekke, sier krenkende ting, "favoriserer" elever, og slike ting. Det er ikke mange, men NOEN.

 

Dette nytter dog aldri å si på noe forum, for alle tror jo automatisk at når man sier noe vondt om en lærer, så er man en drittunge som bare bråker og lager kvalme. Det er absolutt ikke slik, og om man prøver å si noe til rektor, så blir man ikke trudd på for en femmer.

 

Så klart, en elevs oppfattelse av en lærer er jo indivduelt, men om et par lærere bare får kommentarer som "svarer frekt" og slike ting, så burde det jo kanskje være en advarsel mot at læreren kanskje ikke er en supersnill lærer, som rektoren sikkert ville sagt om du klaget.

Endret av Kimelimm
Lenke til kommentar

Neida...vi ser ikke bare på dere som drittunger som bare lager bråk og kvalme. Vi VET at det er en del udugelige lærere. Slik er det i alle yrker. En del late folk som ikke gidder å prestere effektivt. I de fleste jobbsammenhenger vil dere støte på latsabber.

 

Samfunnet fungerer nok ikke så enkelt, og grunnleggeren av nettstedet minlærer.no kan få problemer med å få seg jobb i framtiden, fordi han har hengt ut så mange mennesker på nett.

 

Tenk litt på det!

Lenke til kommentar

Er da ikke han som har hengt ut lærerne? Mener du at han er ansvarlig for det andre kommenterer, når han har et moderatorpanel som gjør det de kan ?

 

 

Blir som at redaktøren til VG skal få et jævlig problem om VG blir tatt ned, pga det forferdelige VG-kommentar feltet?

Endret av Kimelimm
Lenke til kommentar

Ja, det er jeg klar over. Redaktør blir ansvarlig, men ser ikke hvor noen blir uthengt egentlig? Det er et moderatorpanel der, alle har mulighet til å flagge kommentarer de synes er upassende, jeg tror ikke det ville blitt overfylt med drittslenging. Uansett, så er vel ikke hensikten til minlarer å slenge dritt, så redaktør gjør vel det han kan for å få dette fjernet.

Endret av Kimelimm
Lenke til kommentar

Les noen av kommentarene på minlærer.no, så tror jeg dere vil finne en del kritiske kommentarer skrevet av reflekterte personer, og ikke bare oppgulp.

Jeg syns den siden var digg. Jeg har gått og vært bitter i lang tid, et par sarkastiske kommentarer, og vips! Føler meg mye bedre.

Jeg tror den siden har potensiale. Framtidige elever kan lese kommentarer, og lettere tenke seg til hvilke fagkombinasjoner de må ta for å få hvlke lærere.

Jeg har ikke like mye tro på resultatet av feedback til lærerene. Folk går generelt i forsvarsposisjon.

Lenke til kommentar

Pasienter som er sure forid de ikke får de pillene de peker på, kan gi usaklige kritikker av legen.

Med mange nok vurderinger, så forsvinner slik kritikk.

Og så vil en sånn side bidra til at legen i større grad tar sjansen på å la folk få hva de vil. Og det er bra.

Folk skulle fått lov til å dope seg sønder og sammen, til de får alzheimer i en alder av 35.

Lenke til kommentar

Nei, ikke du lakris, men kimmag.

 

Du har nok en for vid definisjon av hva det vil å bli uthengt på nett. Mye av det jeg har lest på minlærer.no er direkte sjikane, og godt innenfor injurielovgivingen.

 

Vurderingene er heller ikke objektive, men subjektivt baserte. Slikt som: Denne lærern gav meg bare stryk og to på innleveringene og er derfor en dårlig lærer, buhu!Osv Osv

Endret av Juleengelen
Lenke til kommentar

Dette her tror jeg blir en stor og vanskelig sak, og gjenstand for offentlig debatt.

 

Spørsmålet er : begynner internett å gå oss for mye i næringen?

 

Man har nå også legelisten hvor man på samme måte kan legge inn vurdering av fastlegene.

 

Og som en skrev et sted: Han foreslo at man kunne lage en sånn liste, der alle kunne legge inn vurdering av arbeidskolleger.

 

Trenden er tydelig: er man synlig og har noe man skal ha sagt i samfunnet i det hele tatt, må man regne med å bli lagt ut og vurdert for all verden på internett.

 

Hmm. Det blir nok vanskelig å komme unna dette her tror jeg, med mindre det blir innført generelle restriksjoner på nettet.

Det blir nok tøffere å være lærer, leger og mye annet framover. Jeg misunner dem ikke jobben lenger :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...