kjelle392 Skrevet 25. september 2012 Skrevet 25. september 2012 (endret) Hei Har i dag en "vanlig" PVR fra Canal Digital. Er veldig godt fornøyd med den bortsatt fra én ting; det er noe mikk-makk med HDCP som gjør at for det første ikke går an å koble den til prosjektoren min, og for det andre at den nå har kutta helt ut og også gir HDCP-feil ved tilkobling til vanlig tv (som har fungert helt topp helt inntil i dag). Spørsmålet er rett og slett om det er mulig å bruke en annen dekoder som ikke er belemret med HDCP - evt. noe som kan omgå HDCP? Endret 25. september 2012 av kjelle392
mobile999 Skrevet 25. september 2012 Skrevet 25. september 2012 Det finnes produkter som dette: http://www.gefen.com/kvm/dproduct.jsp?prod_id=8005 Hvilken prosjektor har du? Det er mulig at dekodere som VU+ er stabile når det gjelder HDCP eller ikke bruker det i det hele tatt. Siden dekoderen din ikke lenger gir bilde på tv'en din så er den vel defekt. Er det noen mulighet for å nullstille den? Er det forresten Sagem-boksen?
kjelle392 Skrevet 25. september 2012 Forfatter Skrevet 25. september 2012 Tusen takk for svar. Det er denne jeg har: https://kabel.canaldigital.no/Produkter/TV/Dekodere/HDPVR/ Etter resetting, så var bildet framme i ca. 30 sekunder. Så kom meldingen om HDCP fram på skjermen, og bildet forsvant. Prøvde forskjellige oppløsninger og slo av/på både dekoder og tv i forskjellig rekkefølge uten hell. Tok kontakt med kundesupport, og etter endel testing som kom også kundesupport fram til at de skulle sende meg en ny en - må være underforstått med at den er defekt. Kanskje den alltid har vært det ettersom prosjektoren aldri har funket med denne (men med den gamle - Sagem). Prosjektoren jeg har er bare "kina-vare", men jeg klarer meg helt fint med den til mitt bruk. Kan jo fortsatt spille både PS og se filmer med den (fra PS) - men jeg ble temmelig skuffa over å ikke kunne bruke det mediumet jeg ville for å se det signaler jeg tross alt betaler for - men det er en annen diskusjon. Nå skal det sies at jeg ikke har prøvd andre tilkoblinger enn HDMI-kabelen.
mobile999 Skrevet 25. september 2012 Skrevet 25. september 2012 Jeg skulle til å skrive at siden du har den dekoderen så skal cd bare sende deg en ny fordi den må være defekt. Det jo allerede ordnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå