Gå til innhold

Muhammed


Huggslangen2

Anbefalte innlegg

 

Hele Koranen er åpenbart av Gud,

 

Dette er nå ikke helt riktig da, for det meste av koranen ble forfattet av muhammed., resten kom til senere.

Men alt er en blanding av vers og historier fra muhhameds egne erfaringer og stjålet fra jødedom,kristendom og greske og andre filosofiske og vitenskapelige skrifter som muslimene fikk tak i gjennom sine erobringstokter.

 

Koranen ble ikke skrevet ned og samlet før ca 200 år etter at muhammed var død, og på den tiden hadde muslimene erobret omtrent hele mistøsten og en del av europa.

Og i dette området var det mange avanserte sivilisasjoner.

 

Jeg beklager å måtte si det, men muslimenes "gud" er en avgud, og bak denne avguden står denne verdens "gud" som er satan. Muslimene har stjålet mye stoff fra kristendom for gi det sin egen vri, men akkurat dette har de ikke klart å få med seg.

 

For Jesus sier klart og tydelig at det er mørkets fyrste, satan, som er denne verdens "gud"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Muhammed var moderat i den forstand at han var mindre militant enn det som var normalen i Arabia på 600-tallet.

 

Du kan nå mene hva du vil om dette, men muhammed satte nå i gang en serie erobringskriger som varte i et par hundre år etterat han søde.

Denne serien med erobrings og plyndringstokter stanset ikke før etter bla slaget ved poitiers i 732 som muslimene tapte.

http://www.fordham.edu/halsall/source/arab-poitiers732.asp

 

Dette stanset muslimenes fremmars i Europa, men de beholdt sine erobrede områder i midtøsten og sør-Europa rundt middelhavet.

 

Så det er nok mulig at mange muslimer i dag er fredelige, men islam er like fullt en voldelig religion, for disse krigene var ikke noe forsvarskriger, men rene plyndrings og erobringskriger og for å spre islam.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Hele Koranen er åpenbart av Gud,

 

Dette er nå ikke helt riktig da, for det meste av koranen ble forfattet av muhammed., resten kom til senere.

Men alt er en blanding av vers og historier fra muhhameds egne erfaringer og stjålet fra jødedom,kristendom og greske og andre filosofiske og vitenskapelige skrifter som muslimene fikk tak i gjennom sine erobringstokter.

 

Koranen ble ikke skrevet ned og samlet før ca 200 år etter at muhammed var død, og på den tiden hadde muslimene erobret omtrent hele mistøsten og en del av europa.

Og i dette området var det mange avanserte sivilisasjoner.

 

Jeg beklager å måtte si det, men muslimenes "gud" er en avgud, og bak denne avguden står denne verdens "gud" som er satan. Muslimene har stjålet mye stoff fra kristendom for gi det sin egen vri, men akkurat dette har de ikke klart å få med seg.

 

For Jesus sier klart og tydelig at det er mørkets fyrste, satan, som er denne verdens "gud"

 

Du sier: muslimenes "gud" er en avgud, og bak denne avguden står denne verdens "gud" som er satan.

- Hvordan vet du det?

- Hvor står det at Jesus har sagt det?

 

Koranen kom i form av åpenbaringer til profeten Muhammed, Koranen er Guds ord. Det er kun profetene som har den hele og fulle kunnskapen om Koranens "hemmeligheter". Den er uten fakta feil, tvert imot fakta som ikke var bevist for 1400 år tilbake var allerede skrevet i Koranen, og det er av koranens mirakler f.eks. fremtidige begivenheter, hvordan fosteret blir laget, og andre vitenskapelige bevis m.m.

Hvor tror du Muhammed fikk alt dette fra?

Lenke til kommentar

Skal du komme med det tullet dit igjen om at Allah er egentlig en måneavgud?

Vi har hørt det før. Og slutt å si de har stjålet fra kristendommen, de har videreført budskapet.

 

Sjekke denne tråden f.eks: Jesus snakker om profet Muhammad?

http://www.diskusjon...ic=1074728&st=0

 

Nuslimene har ikke videreført noe som helst, men for å si det kort og brutalt så er islam t av satans mange forsøk på å ødelegge kristendommen.

Og det vi ser i midtøsten av bråk og muslimske drapsorgier på kristne, det er ganske enkelt det opprinnelige islam som våkner til liv.

Lenke til kommentar

Hele Koranen er åpenbart av Gud,

 

Dette er nå ikke helt riktig da, for det meste av koranen ble forfattet av muhammed., resten kom til senere.

Men alt er en blanding av vers og historier fra muhhameds egne erfaringer og stjålet fra jødedom,kristendom og greske og andre filosofiske og vitenskapelige skrifter som muslimene fikk tak i gjennom sine erobringstokter.

 

Koranen ble ikke skrevet ned og samlet før ca 200 år etter at muhammed var død, og på den tiden hadde muslimene erobret omtrent hele mistøsten og en del av europa.

Og i dette området var det mange avanserte sivilisasjoner.

 

Jeg beklager å måtte si det, men muslimenes "gud" er en avgud, og bak denne avguden står denne verdens "gud" som er satan. Muslimene har stjålet mye stoff fra kristendom for gi det sin egen vri, men akkurat dette har de ikke klart å få med seg.

 

For Jesus sier klart og tydelig at det er mørkets fyrste, satan, som er denne verdens "gud"

 

Du sier: muslimenes "gud" er en avgud, og bak denne avguden står denne verdens "gud" som er satan.

- Hvordan vet du det?

- Hvor står det at Jesus har sagt det?

 

Koranen kom i form av åpenbaringer til profeten Muhammed, Koranen er Guds ord. Det er kun profetene som har den hele og fulle kunnskapen om Koranens "hemmeligheter". Den er uten fakta feil, tvert imot fakta som ikke var bevist for 1400 år tilbake var allerede skrevet i Koranen, og det er av koranens mirakler f.eks. fremtidige begivenheter, hvordan fosteret blir laget, og andre vitenskapelige bevis m.m.

Hvor tror du Muhammed fikk alt dette fra?

 

Her kommer vi inn på det jeg vet om islamsom veldig få muslimer vet, for de fleste muslimer blir lurt, og hele tiden hjernevasket med løgner om atislam er en "fredelig"religion og at allah er den eneste gud osv,

Men det de ikke får høre er islams historie, og at bla alle land i midtøsten, hvorav de fleste var kristne, ble erobret militært av muhammedog hans muslimer, og disse krigene fortsatte som sagt etter at muhammed var død.

Muslimene får ikke høre at allah var den øverste av avgudene som araberne hadde før islam, altså er akkah en avgud.

Ropet allahu akhbar betyr jo også "allah er størst" men hvis allah var alene og eneste gud, så er jo ropet meningsløst. Så dette er noe som henger igjen fra tiden da araberne hadde 360 avguder, og hver stamme hadde sine guder.

 

Så har vi de versene om allahs døtre, hvor de fleste er fjernet fra koranen, men de er fremdeles nevnt.

 

053.019

YUSUFALI: Have ye seen Lat. And 'Uzza,

PICKTHAL: Have ye thought upon Al-Lat and Al-'Uzza

SHAKIR: Have you then considered the Lat and the Uzza,

 

053.020

YUSUFALI: And another, the third (goddess), Manat?

PICKTHAL: And Manat, the third, the other?

SHAKIR: And Manat, the third, the last?

Alt dette og mer til er ting som er blitt holdt skjult for muslimer flest i mange år, og som de fleste muslimer også i dag vil fornekte, fordi de er så grundig hjernevasket med løgnene fra sine ledere og imamer omat islam er en "fredelig" religion og følgelig helt perfekt og at alt negativt om islam er produset av "islams fiender"

 

Men "islams fiender" har ikke skrevet islams skrifter,islams historie, eller koranvers som det jeg la ut her.

 

Det er godt mulig at de fleste muslimer er fredelige i dag, men de burde i det minste være ærlig nok til å inrømme islams voldelige historie, og at muhammed var langt fra så perfekt som de har lært.

Lenke til kommentar

Skal du komme med det tullet dit igjen om at Allah er egentlig en måneavgud?

Vi har hørt det før. Og slutt å si de har stjålet fra kristendommen, de har videreført budskapet.

 

Sjekke denne tråden f.eks: Jesus snakker om profet Muhammad?

http://www.diskusjon...ic=1074728&st=0

 

Jesus pratet ikke her om muhammed, men om den hellige ånd som skulle komme for å veiede de keistne.

Bare å nevne at dette skulle gjelde muhammed er en mye større krenkelse av kristne, enn den "krenkelsen" muslimer føler seg utsatt for når noen tegner eller film om muhammed noensinne har vært.

Det er blasfemi og krenkelse av Gud selv, noe som Gud også vil straffe muslimene for når den tid kommer.

 

Når Jesus sier "Og jeg vil be Faderen, og han skal gi dere en annen Talsmann til å være hos dere til evig tid "

Det er den Hellige ånd, eller Guds ånd. Forklaringen på dette står også i Bibelen, for på pinsedagen etter at Jesus døde på korset og Hadde forlatt denne verden, så var disiplene samlet, og da fkom den Hellige ånd til hver enkelt av dem. Noe som muslimene ikke kan forstå, for islam er en religion av denne verden.

 

At muslimene driver og vrir ting i Bibelen og detter sin egen mening på det, er forøvrig ikke noe nytt, for det gjorde muhammed også.

 

 

Muslimene er igrunnen ganske arrogant når de kommer og gjør krav på diverse former for særbehandling, og krever at ingen må kritisere islam og "krenke" dem, og til og med påstår at muhammed er nevnt i Bibelen for å lure folk til å konvertere til islam.

Dette er en grov krenkelse og fornærmelse av kristne og kristendom, og også av Gud selv. Og som sagt så vil Gud straffe muslimene for dette når den tid kommer.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

 

Muslimske ledere har tydeligvis oppdaget tabben som ble gjort da de andre versene som omhandlet allahs døtre ble fjernet fra koranen, og nå prøver de fortvilt å dekke over glippen.

 

Men det er for sent, vi vet om det nå. Og disse er ikke de eneste som opprinnelig sto i koranen, Salman Rushdie skrev en bok om det.

Lenke til kommentar

Helt sykt på hvordan du vrir og vender om ting for din benefit, sikker på at du ikke er muslim? hahaha,.

(slapp av jeg tulla)

 

Hellig ånd? Forklag med hvem/hva er dne hellige ånd??

 

Jesus profeterer om en annen talsmanns komme.

At denne talsmanns komme avhenger av Jesus' bortgang.

Talsmannen er sendt av Gud.

Talsmannen vil veilede i hele sannheten og ikke tale av seg selv.

Talsmannen vil bekrefte Jesus og gjøre oppmerksom på hva han sa og forutsa.

Talsmannen vil ære Jesus og fortsette den profetiske misjon.

Talsmannen vil forutsi fremtidige hendelser.

Verden vil følge hans religion.

Talsmannen vil være hos dem for evig.

 

Hvis man kort går igjennom profeten Muhammeds liv, vil man oppdage, at dette er hva som presist kjennetegner Guds siste rettledning til menneskeheten, profeten Muhammed. Jesus sa at Talsmannen skulle være hos dem til evig tid, hvilket er det samme som å si at det ikke kommer flere profeter etter Muhammed, noe som også er riktig. Det er bemerkelsesverdig at Jesus aldri kalte seg selv den siste profet, ikke engang en universal profet, fordi han kun var sendt for å rettlede jødene. Se Matt. evang 15:24. Talsmann eller Sannhetens Ånd heter på gresk Parakleet, hvilket svarer til (den inspirerende sannhet) som på arabisk er Al-Amin, en tidlig benevnelse for Muhammed bl.a. pga. hans ærlighet. Muhammeds opprinnelige navn før han blev kalt til profet var Ahmad, hvilket stammer fra roten HMD. Den Hellige Ånd og Sannhetens Ånd er ikke helt det samme. En litt for ivrig oversetter av Bibelen har ikke helt forstått hvem Sannhetens Ånd var, og har trodd at det nok var Den Hellige Ånd

 

Og den linken jeg la ut om Lat-Manat-Uzzat, syns han forklarte det ganske bra jeg, og det er ingenting å skjule, eller dekke over, kan du heller ikke motbevise hva han sier, istedet for å si at det er feil?

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

En annen ting: Du sier du vet mer om Islam enn de fleste, og at vi skjuler ting bla bla..Da svarer jeg med samme mynt om at jeg vet noe de fleste kristne ikke vet..

 

I Barnabas' italienske evangelium sier Jesus: " Etter meg skal den siste profet Muhammed bin Abdullah komme"

-bin betyr sønn av og Muhammeds far het Abdullah. Barnabas' italienske evangelium er i forøvrig låst inne i PetersKirken i Roma.

 

Men uansett å sette kristendom i dårlig lys, for å framheve islam blir helt feil for min del, jeg respekterer alle relgionen, og ikke-troende også. Du får tro på ditt, jeg tror på mitt. Men jeg liker å sette opp to relgioner mot hverandre og diskutere hvem som har rett. Så jeg stopper her med islam vs kristendom.

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

Så du har tilgang til et evangelium som er låst inne i Roma, hvor har du hørt dette? Jeg tror ikke at du lyver altså, hadde bare vært fint med kilde. Så vidt jeg vet ble heller ikke evangeliet skrevet av Barnabas, men av:

 

«Barnabas' evangelium» ble trolig skrevet av en italiensk kristen som ble muslim.

http://www.katolsk.no/biografier/historisk/barnabas

 

Uansett, hva var fødenavnet til profeten deres?

Lenke til kommentar

Alt som står i koranen er den hele og fulle sannheten for å hjelpe mennesker (som har akseptert Islam ved logiske argumenter) å nå sin utvikling og fullkommenhet. Den er uten fakta feil, tvert imot fakta som ikke var bevist for 1400 år tilbake var allerede skrevet i Koranen, og det er av koranens mirakler f.eks. fremtidige begivenheter, hvordan fosteret blir laget, og andre vitenskapelige bevis m.m. Hele Koranen er åpenbart av Gud, men det skal ikke motsi at det finnes flere tolkninger av denne boken.

 

OK, da har jeg sett på hva Koranen presenterer som fakta:

 

Tenker man med brystet?

11.5 De hyller inn sine bryst for å skjule seg for Ham. Men om de dekker seg med sine klær, vet Han vel om det de hemmeligholder, og det de bærer åpent frem. Han vet hva som bor i hjertene.

 

Går solen rundt jorden?

13.2 Gud er det som plasserte himlene der oppe, uten synlige støttepilarer. Derpå tok Han plass på tronen. Han satte sol og måne i tjeneste. Enhver av dem løper med fastsatt tid. Han ordner med alle ting. Han klargjør ordet, så dere må få visshet om møtet med Herrren. [...] 21.33 Han er det, som har skapt natt og dag og sol og måne som begge svømmer i sin bane. [...] 35.13 Han har satt sol og måne i tjeneste. Begge løper med sin bestemte tid.

 

Er jorden flat?

13.3 Han er det som har utbredt jorden, og laget faste fjell og elver på den. [...] 15.19 Vi har bredt ut jorden, og satt faste fjell på den.[...] 50.7 Og jorden har Vi bredt ut, og satt faste fjell på den [...] 51.48 Og jorden, den har Vi bredt ut. Hvilken utmerket tilrettelegger! [...] 79.30 Så bredte Han jorden ut [...] 88.20 På jorden, hvordan den er strukket ut? [...] 91.6 Ved jorden, og Han som bredte den ut!

 

Hvor står solen opp?

18.89 Og han slo inn på en annen vei, til han kom dit solen står opp.

 

Korsfestelse var ukjent for Farao (Det ble ikke tatt i bruk før 600 f.kr)

20.71 Da sa Farao: «Tror dere på ham før jeg har gitt tillatelse? Så han er deres læremester som har lært dere trolldom! Jeg skal sannelig hugge av hender og føtter i kryss på dere, og derpå korsfeste dere på palmestammer. Dere skal sannelig få vite hvem av oss som er hardest, og mest vedholdende når det gjelder straff!»

 

Ville jorden ha vaklet uten fjell?

21. 31 Vi satte på jorden de faste fjell, så den ikke skulle vakle, og laget på den veipassasjer, så menneskene måtte finne frem.

 

Dette er bare forvirrende:

22.5 Dere mennesker, om dere er i tvil om oppstandelsen, sannelig, Vi skapte dere av jord, så av en sæddråpe, så av en kime, så et foster, fullbåret eller ikke fullbåret, så Vi kan gjøre det klart for dere.

 

Hva med dem på seks ben, insektene?

24.45 Gud har skapt alle vesener av vann, noen går på buken, noen på to ben og noen på fire. Gud skaper det Han vil. Gud evner alt.

 

Er det bare to hav?

27.61 Han som har skapt det faste land og latt det gjennomstrømme av elver, satt fjellmassiver på det, og plassert et skille mellom de to hav. Er det vel en gud sammen med Gud? Nei, men folk flest vet det ikke.

 

Må solen hvile?

36.38 Og solen, den vandrer til sitt hvilested. Dette er bestemmelsen til den Mektige, den Allvitende.

 

Det menes vel stjerner her, men de er ikke på den nederste himmel, de er langt borte.

41.12 Vi prydet den nederste himmel med lysbluss, også til vern. [...] 67.5 Vi har prydet den nederste himmel med bluss, og gjort dem til kastevåpen mot satanene.

 

Nei. Slå opp asexual reproduction her http://en.wikipedia.org/wiki/Asexual_reproduction

51:49 Alt har Vi skapt parvis, så dere må komme til ettertanke.

 

 

Månen spalter seg ikke, det er bare lyset som er annerledes.

54.1 Timen kommer nær. Månen spalter seg.

 

Månen er ikke et bluss. Den bare reflekterer lyset fra solen.

71.16 og satt månen der som et bluss, og solen som en lysende lampe?

 

Hvordan er fjellene "støttepilarer"?

78.7 Og fjellene til støttepilarer?

 

Mye kan skje med en stjerne, men den faller ikke.

81.2 Og når stjernene faller*

* Oversettelsen på Islam.no sier "fordunkles", men på arabisk står det "faller".

 

Nei, sæden kommer fra testiklene

86.5 La mennesket betenke hvorav han ble skapt. Han ble skapt av en frembrytende væske, som kommer fra mellom lendene og brystbenet!

 

Mennesket er ikke skapt av en liten seig klump.

96.1 Forkynn i din Herres navn! Han som skaper, skaper mennesket av en liten seig klump.
Lenke til kommentar

Så du har tilgang til et evangelium som er låst inne i Roma, hvor har du hørt dette? Jeg tror ikke at du lyver altså, hadde bare vært fint med kilde. Så vidt jeg vet ble heller ikke evangeliet skrevet av Barnabas, men av:

 

«Barnabas' evangelium» ble trolig skrevet av en italiensk kristen som ble muslim.

http://www.katolsk.n...torisk/barnabas

 

Uansett, hva var fødenavnet til profeten deres?

Jeg har nøklene til det skapet, nei har dessverre ikke no god kilde på dette, så det er vel ikke så troverdig, ikke vet jeg. Han het vel profet Ahmed ved fødenavn.

Lenke til kommentar

Helt sykt på hvordan du vrir og vender om ting for din benefit, sikker på at du ikke er muslim? hahaha,.

(slapp av jeg tulla)

 

Hellig ånd? Forklag med hvem/hva er dne hellige ånd??

 

Jesus profeterer om en annen talsmanns komme.

At denne talsmanns komme avhenger av Jesus' bortgang.

Talsmannen er sendt av Gud.

Talsmannen vil veilede i hele sannheten og ikke tale av seg selv.

Talsmannen vil bekrefte Jesus og gjøre oppmerksom på hva han sa og forutsa.

Talsmannen vil ære Jesus og fortsette den profetiske misjon.

Talsmannen vil forutsi fremtidige hendelser.

Verden vil følge hans religion.

Talsmannen vil være hos dem for evig.

 

Hvis man kort går igjennom profeten Muhammeds liv, vil man oppdage, at dette er hva som presist kjennetegner Guds siste rettledning til menneskeheten, profeten Muhammed. Jesus sa at Talsmannen skulle være hos dem til evig tid, hvilket er det samme som å si at det ikke kommer flere profeter etter Muhammed, noe som også er riktig. Det er bemerkelsesverdig at Jesus aldri kalte seg selv den siste profet, ikke engang en universal profet, fordi han kun var sendt for å rettlede jødene. Se Matt. evang 15:24. Talsmann eller Sannhetens Ånd heter på gresk Parakleet, hvilket svarer til (den inspirerende sannhet) som på arabisk er Al-Amin, en tidlig benevnelse for Muhammed bl.a. pga. hans ærlighet. Muhammeds opprinnelige navn før han blev kalt til profet var Ahmad, hvilket stammer fra roten HMD. Den Hellige Ånd og Sannhetens Ånd er ikke helt det samme. En litt for ivrig oversetter av Bibelen har ikke helt forstått hvem Sannhetens Ånd var, og har trodd at det nok var Den Hellige Ånd

 

Og den linken jeg la ut om Lat-Manat-Uzzat, syns han forklarte det ganske bra jeg, og det er ingenting å skjule, eller dekke over, kan du heller ikke motbevise hva han sier, istedet for å si at det er feil?

 

Jeg vil ikke forsøke å forklare deg noe som helst mer, dessuten vil du ikke forstå dette uansett.

 

Du har nå bevist at muslimene bruker den taktikken som jeg har beskrevet, og de bruker tagiya for å lure flest mulig i Norge til å akseptere islam.

Muslimene i Norge er ikke et hår bedre enn muslimene i midtøsten som kidnapper og tvangskonverterer kristne jenter, Muslimene i Norge er heller hakket verre for de farer fram med svik og fanteri, og de metodene dere bruker er så skitne og svikefulle at det fins ikke noe som kan forsvare eller rettferdiggjøre dem.

 

Muslimene roper på "respekt" men beviser selv gang på gang at de fortjener ingen respekt. Og får heller ingen respekt fra meg, for jeg tåler mye, men direkte blasfemi mot den Hellige ånd der setter jeg grensen, og jeg ser nå at det er ikke lenger håp for muslimene.

 

 

Hverken muslimer eller islam fortjener noen respekt, og burde vært kastet ut av landet for lenge siden, for hverken muslimer eller islam har noen plass i dette landet.

Men dessverre er våre politikere like svikefulle som muslimene, og de favoriserer dessverre muslimer og islam fremfor den opprinnelige norske befolkning.

 

Muslimene tror de "forstår" men disse arrogante muslimene har ikke forstått noe som helst, men de er så arrogante og selvdiggende at de er ikke i stand til å forstå noe heller.

 

Når det gjelder allahs døtre så er det helt åpenbart for de fleste hva disse versene betyr, så selv om muslimene gjør alt for å fornekte det så vil de fleste ikke-muslimer forstå hvs de betyr.

 

Denne morderen og banditten muhammed er også blitt som en avgud i islam, og selvsagt er ikke muhammed nevnt i Bibelen.

Men islam kommer inn under det Jesus sa om falske evangelier som vi må være på vakt mot.

 

Etter det du har vist meg bla med den tråden du linket til, så fordømmer jeg hele islam på det sterkeste.

Og når det gjelder muslimer, så forjener de ikke respekt, men forakt.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

En annen ting: Du sier du vet mer om Islam enn de fleste, og at vi skjuler ting bla bla..Da svarer jeg med samme mynt om at jeg vet noe de fleste kristne ikke vet..

 

I Barnabas' italienske evangelium sier Jesus: " Etter meg skal den siste profet Muhammed bin Abdullah komme"

 

 

Dette har Jesus aldri sagt.

 

Jeg kan også komme med en påstand, og det er at du er en satans disippel, og den påstanden er mer sann enn det du påstår.

Jeg har tidligere sagt at islam er et av satans mange forsøk på å ødelegge krisendommen, og du har nå klart å bekrefte også den påstanden.

 

Meg klarer du aldri å lure med disse svindelforsøkene dine, men nå begynner jeg å forstå hvordan dere har klart å lure så mange ungdommer til å konvertere til denne dødskulten som kalles islam.

 

Jeg føler med alle disse ungdommene som antakelig går rett i fortapelsen,men jeg håper de klarer å komme seg bort fra islam senere. Men du fortjener alt du kommer til å få av straff når den tid kommer

Lenke til kommentar

Muhammed var moderat i den forstand at han var mindre militant enn det som var normalen i Arabia på 600-tallet. Koranen tar avstand fra vold med mindre det er i troens tjeneste, noe som var en svært pasifistisk holdning sammenlignet med den før-islamske mentaliteten i Arabia, der det å føre krig på ingen måte ble problematisert men heller forherlighet som en måte å skaffe seg rikdom på og avskrekke rivaliserende stammer.

 

Å diskutere om Muhammed var moderat eller fredelig sett med moderne øyne er anakronistisk, meningsløst og uinteressant. Det blir som å diskutere om Genghis Khan var kommunist eller kapitalist, eller om Julius Caesar var mer som en kristen eller en muslim.

 

Ingen emulerer Genghis Kahn eller Julius Caesar og holder disse opp som den perfekte malen for all mennesklig adferd. Om så var, så ville spørsmålene om de var kommunister eller kapitalister være svært viktige. Epler og pærer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...