Gå til innhold

[Løst] Hvor billig kan jeg få internett nå?


Anbefalte innlegg

Mulig at dette er en kategori for tekniske problemer, jeg aner ikke.

 

Bor på Langhus (Follo, Akershus), i en kjellerhybel hvor jeg nå får trådløse signaler fra huseierne i etasjen over. Funker ganske dårlig så jeg vurderer å få meg eget nett. De oppe har Nextgentel, hvis det har noen betydning.

 

Jeg har ikke fasttelefon, og har da forstått det slik at jeg antagelig må ut med et tillegg per mnd.

 

Hvor billig kan jeg få en helt ok internettlinje? Det eneste jeg bruker nettet til nå er surfing, litt youtube (et mareritt å få sett nå) og FIFA online. Laster ned fint lite, bare spilldemoer et par ganger i året eller noe. Hvilke hastigheter burde jeg se på?

 

Lurer på totalsum som jeg må ut med, både for å komme i gang (må vel kanskje få en montør hit eller noe?) og pris per mnd, alle tillegg inkludert.

 

Har sett på Broadnet som reklamerer med "få opptil 20 Mbit bredbånd hjemme for kun kr 295,-"

 

Sjekka hastigheten her nå, med Galaxy Tab 8.9" siden den funker bedre enn dataen, og fikk 1,90 Mb/s ned og 317 Kb/s opp. Ping (?) på 52 ms. Aner ikke om dette er hastigheten jeg stort sett har.Men når det tar ca to timer å laste ned en FIFA-demo på en drøy gigabyte, da er det tregt. Sliter også med at jeg blir frakoblet fra PSN, uten at jeg vet sikkert at problemet ligger her hos meg.

Endret av brickwall_NOR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmålet er om du kan få en ekstra linje inn til huset. Det tviler jeg på. Det enkleste for deg hadde kanskje vært å gå for Ice som er bredbånd over mobilnettet. Evt. få lagt ned en kabel i fra huseier og ned i din leilighet.

 

Er bredbånd over mobilnettet særlig stabilt? Hvordan kobler man dette, mtp at jeg skulle kommet meg på nett med både dataen, nettbrettet, telefonen og PS3?

 

Jeg kan jo høre om huseierne er med på en kabel, men får jeg isåfall splittet opp til både dataen og PS3? Nettbrettet og mobilen er det ikke noe stress med.

 

Mistenker at de oppe (som nærmer seg 90 og knapt bruker internett) har billigste alternativ, men mulig det hjelper om jeg får en kabel ned hit. Chat'a med Broadnet, og de kunne ikke levere hos meg.

 

Edit: så litt på sidene til ICE, og ser at de har et abonnement til 299 kr/mnd, Men det står at det er 6 gb inkludert? Hva vil det si? Jeg vil jo ha ubegrenset bruk. Betaler man for mengden man laster ned, som med det mobile nettet på telefonen?

Endret av brickwall_NOR
Lenke til kommentar

For å se forsinkelse på din trådløsforbindelse, så gi i CMD og skriv ping 10.0.0.1.

Der bør du helst ligge mellom 1-5ms, men jeg mistenker at du får litt tregere respons.

 

Du kan sette opp en switch eller egen trådløsrouter nede. Da vil du kunne koble til så mange enheter du behøver. Repeater eller Homeplug er andre muligheter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Edit: så litt på sidene til ICE, og ser at de har et abonnement til 299 kr/mnd, Men det står at det er 6 gb inkludert? Hva vil det si? Jeg vil jo ha ubegrenset bruk. Betaler man for mengden man laster ned, som med det mobile nettet på telefonen?

 

Ice har en grense på 6 GB for den største pakka. Ikke så mye om du ser litt på nett-tv eller benytter annen streaming. Anbefaler på det sterkeste og ikke gå for Ice. Dårlig responstid og stadig utfall av oppkoblingen (Trolig enda værre enn du har i dag).

 

Ellers se posten over. Det finnes mange varianter av disse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...