Gå til innhold

Anbefaling: Hvermannsen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser jo ut som et meget godt forslag! Jeg kjøpte en maskin i sluttet av 2010 for 6k og den virker meget bra enda, men så er jeg ikke den mest kravstore. Den holder nok helt til neste generasjon konsoller kommer og mest sanynlig tar spillene opp et hakk i maskinkrav, eller tar jeg feil?

 

Tja, legg inn 100kr ekstra og kjøp en 2500k, som selv om er noe gammel vil fint bli 25% raskere enn en 3450 med selv en minimal overklokk.

Lenke til kommentar

lurer jeg også på, og hvorfor en 7770?ikke en 6870 eg her ser du hvor man finner de billigste på den delen de har valgt ut, hvorfor ikke ta fra en bestemt butikk

 

Det finnes ingen i3 ivy bridge enda. Sandy bridge er så last year... 7770 har GCN, PCIe3 og spiller de fleste spill i full HD. 6870 bra kort men igjen så last year.

 

Lurer mer på hvorfor Z77 isteden for H77 chipset. Hvermansen trenger ikke CF/SLI og overklokker ikke.

Lenke til kommentar

Radeon kort..Eh..nei. 560ti er det beste alternativet om du er på budsjett.

Tør jeg spørre hvorfor?

6870 koster 1200 kr, 560 Ti koster 1550 kr

Forskjellen i ytelse mellom disse to kortene er under 10%

 

Er enig i dette. Men jeg må bare spørre, er du veldig fan av amd? :tease:

Min Athlon/phenom b50 fungerer som "bare det" enda den :-)

Lenke til kommentar

Radeon kort..Eh..nei. 560ti er det beste alternativet om du er på budsjett.

Tør jeg spørre hvorfor?

6870 koster 1200 kr, 560 Ti koster 1550 kr

Forskjellen i ytelse mellom disse to kortene er under 10%

 

Er enig i dette. Men jeg må bare spørre, er du veldig fan av amd? :tease:

Min Athlon/phenom b50 fungerer som "bare det" enda den :-)

Å være en fanatiker av firma som er opptatt av å tjene mest mulig penger for minst mulig utgift er ikke min stil nei. For Intel, AMD, Nvidia og alle andre firmaer i PC-verden er det kun penger som betyr noe, altså er det ingen logisk grunn til å favorisere en side eller en annen.

Lenke til kommentar

Radeon kort..Eh..nei. 560ti er det beste alternativet om du er på budsjett.

Tør jeg spørre hvorfor?

6870 koster 1200 kr, 560 Ti koster 1550 kr

Forskjellen i ytelse mellom disse to kortene er under 10%

 

Er enig i dette. Men jeg må bare spørre, er du veldig fan av amd? :tease:

Min Athlon/phenom b50 fungerer som "bare det" enda den :-)

Å være en fanatiker av firma som er opptatt av å tjene mest mulig penger for minst mulig utgift er ikke min stil nei. For Intel, AMD, Nvidia og alle andre firmaer i PC-verden er det kun penger som betyr noe, altså er det ingen logisk grunn til å favorisere en side eller en annen.

 

Jeg nevnte aldri fanatiker... hehe

Personlig er vel jeg det folk vil kalle "fanboy" av amd selv om jeg sliter med å rasjonalisere det :blush:

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Å være en fanatiker av firma som er opptatt av å tjene mest mulig penger for minst mulig utgift er ikke min stil nei. For Intel, AMD, Nvidia og alle andre firmaer i PC-verden er det kun penger som betyr noe, altså er det ingen logisk grunn til å favorisere en side eller en annen.

 

Er ikke det at Intel leverer produkter som AMD ikke klarer og svare på en gyldig grunn? Per dags dato er det ingen AMD cpu'er til forbrukermarkedet som yter like godt som Intel sine øvre modeller, er ikke dette grunn nok til og favorisere Intel over AMD.

Lenke til kommentar

Å være en fanatiker av firma som er opptatt av å tjene mest mulig penger for minst mulig utgift er ikke min stil nei. For Intel, AMD, Nvidia og alle andre firmaer i PC-verden er det kun penger som betyr noe, altså er det ingen logisk grunn til å favorisere en side eller en annen.

 

Er ikke det at Intel leverer produkter som AMD ikke klarer og svare på en gyldig grunn? Per dags dato er det ingen AMD cpu'er til forbrukermarkedet som yter like godt som Intel sine øvre modeller, er ikke dette grunn nok til og favorisere Intel over AMD.

 

NEI! Det er faktisk grunn til det motsatt akuratt nå! Vist man får 1 produsent med monopol, hva tror du skjer? Det verste som ville skje oss er at enten at Intet eller Amd skulle slutte med cpu produksjon/utviklingen sin.

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Jeg nevnte aldri fanatiker... hehe

Personlig er vel jeg det folk vil kalle "fanboy" av amd selv om jeg sliter med å rasjonalisere det :blush:

fan er en forkortelse av fanatic ;)

 

Er ikke det at Intel leverer produkter som AMD ikke klarer og svare på en gyldig grunn? Per dags dato er det ingen AMD cpu'er til forbrukermarkedet som yter like godt som Intel sine øvre modeller, er ikke dette grunn nok til og favorisere Intel over AMD.

Bare fordi den ene siden har et overlegent produkt betyr ikke at man skal favorisere produsenten, merkelojalitet er ingen forbrukere tjent med.

 

NEI! Det er faktisk grunn til det motsatt akuratt nå! Vist man får 1 produsent med monopol, hva tror du skjer? Det verste som ville skje oss er at enten at Intet eller Amd skulle slutte med cpu produksjon/utviklingen sin.

Ingen er tjent med at man kjøper AMD for å "støtte" dem når de sliter heller ;)

Lenke til kommentar

Det faller til sist ned på hvert enkeltmanns behov og bruk. Jeg personlig foretrekker og favoriserer Intel fordi de er de eneste som leverer produkter som passer mitt bruk. Andre igjen vil favorisere AMD fordi de har noe rimeligere alternativer i det sjiktet de konkurrerer med Intel. Så lenge det er en balanse mellom de to noe det ofte er så tar ikke markedet skadet av det. Jeg er selvfølgelig åpen og setter pris på konkurranse i markedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...