Gå til innhold

Yaoguai Demon


Upsidian

Anbefalte innlegg

Så da voknet jeg isted av en merkelig drøm. Vet ikke helt hvilken kattegori dette går under. så poster det her. Drømte at jeg var i en kinesisk butikk. Jeg så meg rundt der på alle de forskjellige tingene. Så kommer det en kinesisk mann inn og sier man skal alltid se på bakken også. Jeg skjønner ikke helt hva han vil men jeg tar en titt på bakken. Der ser jeg en liten brikke som er formet som et slags merkelig hode. et fjes med tungen litt stikkendes ut.

 

Den kinesiske mannen begynner og spå meg. Og han sier jeg har en Yao Guai Eller Yaoguai, hørtest først ut som eyeguai. og at den følger etter meg. Jeg spør hvor den er. Hele tiden så snakker han på gebrokent Norsk. Han svarer at den er bak meg borte i et hjørne. Så plutselig begynner han og snakke perfekt Norsk. sier at det ikke spiller noen rolle siden han nå skal drepe meg. Jeg merker jeg begynner og få panikk. Plutselig er det noe som kveler meg, Ikke hardt nokk til at jeg ikke får puste helt. Men hardt nokk til at jeg sliter med og snakke.

 

Jeg begynner og rope at den skal vise seg så jeg kan slå inn trynet på den. Noe som ikke funker i det hele tatt. Så roper jeg litt osv. Så får jeg ideen om og skrike Gå din vei. i det jeg gjør det. Så vokner jeg av ordene jeg selv sier. (Gå din vei) Sa det nokk ut høyt i søvne.

 

Jeg merket den følelsen av og nesten ha blitt kvelt selv etter jeg voknet og synest det var ganske ekkelt. Så jeg bestemte meg for og Google ordet jeg hørte i drømmen. Svaret jeg fant har enkelt og greit freaket meg noe jævligt ut. Yaoguai betyr ganske enkelt på kinesisk Demon. Wtf? hva gjør jeg nå?

 

Merker jeg er ganske rådvill siden jeg Alldri har opplevd at noe sagt i en drøm faktisk er det som ble sagt i drømmen. Kinesisk man. kinesiskt ord. også er det ekte. Vet ikke helt hva jeg vil oppnå med og skrive dette her inne. Ville velle egentlig bare få det ut, her jeg sitter tidlig om morgenen en 40 min etter drømmen. Noen som vet mere om dette? Burde jeg bry meg? noe som kan gjøres?

 

Dette er en seriøs post. så jeg kommer ikke til og svare på troll posts

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lag en drømme-blogg/dagbok, virker som at du har en del gode natt drømmer å dele med verden :)

 

Og det at du kan forbinde noe med virkeligheten i en drøm er ikke noe å bekymre seg for. F.eks: hva hvis du blir drept av et lyn i en drøm, skal du nekte å gå ut hvis det tordner ute?

Neida. Men jeg har alldri hørt ordet Yaoguai før. Så det at det er ikke bare ekte. Men akkurat det det var i drømmen OG på kinesisk som fyren var i drømmen, synest jeg var rart. Hva er oddsene for det liksom? Var bare derfor jeg ble litt freaket ut. For ting man hører i drømmer er jo som regel vas og ikke noe som har rot i våken værden.

 

Men han sa jeg hadde en Yaoguai med meg. Så når jeg da googler det. og finner ut at det er kinesisk for demon så ble jeg litt freaket ut, vist det gir noe mening?

 

Angående drømmer så pleier jeg å ha en del mareritt. Men som regel er det ikke noe jeg kan google etterpå for så å finne resultater :p Men drømme dagbok er nokk ikke en dum ide

Lenke til kommentar

Høres ut som du har spilt Fallout og underbevisst plukket opp ordet "Yao guai" som er en skapning der.

Det stemmer at det er en skapning der. Noe som gjør det vanskelig og leite etter den kinesiske meningen av ordet som er Demon. Vist du leste det jeg skrev. så var det en kinesisk man i drømmen min. og det var et kinesisk ord. Og i drømen var det også en demon. Så fallout har nokk ingenting og gjøre med saken. Selv om jeg merket at fallout oversvømte google når jeg først søkte på ordet. Helt til jeg puttet Chinese YaoGuai i google istedenfor bare YaoGuai Endret av Upsidian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...