Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PSU vifta snurrer ikkje rundt


Anbefalte innlegg

Corsair gs 600

 

Då eg skrur på PCn spinner vifta rundt i eit par sekund, men etter det sluttar den å spinne

 

lyset i psuen funka fint og datan funka fint og, har hatt litt problem med lyd frå psuen og då eg merka at vifta ikkje gikk rundt i går tenkte eg at det kanskje er problemet

 

datan er ei veke gammal, eg lurer på om eg har kobla noko feil, men sidan alt anna funkar lurer eg på om vifta rett og slett er ødelagt, rekna med eg har garanti på den sidan eg ikkje har opna lokket elns på psuen

 

følte eg ikkje fikk 24-pinnen fra psu til hovudkortet skikkelig inn, det er eit lite hol mellom gummien og kontakta, men eg brukte ein del kraft og fikk den ikkje lenger inn:S

 

hadde vore greitt om noken hadde grunnen til kvifor den ikkje spinne rundt eller berre seie at den er ødelagt:P sånn at eg får ei ny^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikkje noken spesiell ledning til vifta, einaste fra PSU til HV er 6-pinn og 24-pinn... får sjekke 24-pinnen når eg kjem heim, men er det i den ledningen vifta er? Skjønne ikkje heilt korleis lyset og strømmen funkar fint, samt vifta i første 5 sekund viss det er noke gale med kablane, men kan godt hende 24-pinnen ikkje er heilt inne

Lenke til kommentar

jau den gikk rundt etter ei stund, men no skjønne eg ka som laga lyd og:S då eg spela wow går vifta i 10 sekund so stoppe den i ti sekund, og det er akkuratt då vifta starter at lyden kjem

 

so det som må være det ultimate må jo være at eg sette noken instillinga slek at vifta alltid går litt rundt sånn at eg sleppe lyden

 

wow er ikkje veldig krevande, men går det an at eg setter noken instillingar slik at den alltid går rundt, eller er litt mindre responsiv på temperatur

 

for det er litt irriterande å høyre den oppstart lyden kvart 10 sekund fordi eg sikkert ligge på eit punkt der eg så vidt trenger vifta når eg spiller wow:P

 

eller er det noke feil med PSUn sida den går 10 sek so stoppar 10 sek?

Lenke til kommentar

Når viften skal spinne og ikke bestemmes meg bekjent av hvor mye strøm som trekkes ut av strømforsyningen. Mulig skjermkortet trekker ekstra mye en veldig kort periode under WoW. Det er i allefall ikke skadelig for strømforsyningen eller datamaskinen, ettersom viften i strømforsyningen er laget for å fungere på den måten.

Lenke til kommentar

Høres ut som noe dårlig regulering av vifta, slik at den blir stående å fyke opp og ned. Uansett så er det nok slik det skal være ja. ;)

 

Selv liker jeg bedre at de kjører på mer konstant hastighet, men for å få lavest mulig IDLE-støy så er det en fin måte å løse problemet på. Selv om jeg kanskje skulle sett en regulator som kanskje går gjennom flere nivåer enn det som nesten høres ut som full guffe og null. Men slik er det np uansett å ha det billigste innenfor en serie vil jeg tro. ^^

Lenke til kommentar

eg prøvde å skru opp ytelsen på windows og wow i går lzm, men var det samme:S

 

er ingen måte eg kan få den til å spinne heile tida, eller måtte eg hatt ei anna då?

 

burde jo gå an då^^, viss det er noken måte eg kan lure den til å tru at den trenge å spinne hadde jo vert sweet, er open for forslag:)

 

men skal nok overleve viss eg sette på radioen imens

Lenke til kommentar

CS av alle ting for å trekke strøm. :p CS er jo eldgammelt og krever ikke stort av maskinvaren. Vil ikke øke tempen med mange grader det nei. ;)

 

Med maks grafikk og det tyngste CS source kan by på (video-testen) så hadde den et snittbruk på 3 på CPU og 20 % på GPU. Ikke nok for å få PCen varm. :)

 

Folding derimot... ;)

Lenke til kommentar

får vel prøve ditta folding greiene då:p, har berre 70kb/s linje, men det går fort?

 

og rekna vel med det er safe, men skal eg folde skjermkorte då eller? er det det som får best temp? cpuen er varm nok fra før for å seie det sånn med stock vifta^^

 

det er mulig å avinstaller ditta sant? er litt bestemor men:S, ytelsen på spel går ikkje ned heller?

 

sry for alle spørsmåla

Lenke til kommentar

Beste er nok for GPUen om du ønsker å trekke mest mulig strøm ja. ;) Spesielt siden CPUen blir belastet delvis fra før av.

 

Folding er trygt ja, og er jo bare noe som stussler å går i bakgrunnen. En sjelden gang så trenger den å forespørre noen få KB i blandt. Når du skal spille så setter den seg selv automatisk på vent, eller om du gjør det selv.

 

Du kan når som helst bare avsintallere det, som med alt annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...