Gå til innhold

Microtower...


Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg en ny pc som skal være så stillegående og liten som mulig. Overklokking er ikke aktuelt. Følgende deler skal kjøpes:

 

asus a7v133-vm hovedkort

amd athlon xp 1700+

256 sdram

geforce4 ti4200 (når det kommer, får klare meg med det innebygde på hk så lenge :})

ibm 60gb 7200rpm (5400rpm?!)hd

creative soundblaster live! player 5.1

cd-brenner

dvd-rom

hvilket som helst micro-atx kabinett

 

Mitt spørsmål er om dette er en god ide? Microtower har jo som kjent ikke så veldig kraftig strømforsyning, men om man ikke fyller kabinettet med masse hd'er osv. bør det vel holde med 180w? Begrunn svarene vær så snill. (Er det mulig å kjøpe en kraftigere strømforsyning enn 180w kanskje.) Vennligst ikke foreslå midi/maxi-towere da jeg uansett kommer til å kjøpe et microtower!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter du mye ved PC'en vil du foretrekke en 7200 disk og ikke en 5400, du merker forskjellen.

 

Til strømforsyningen: Ja det er mulig å kjøpe en strømforsyning som har flere wat en 180 til et microtower. Standarden er jo den samme, så de tar like mye plass.

 

Jeg ville heller ikke godt for HK med skjermkort inebygd. Bare tull og krøll ed slike kort ( ikke helt riktig, men hva er poenget, du får aldri det du ønsker)

Lenke til kommentar

Quote:


B|2bb3r skrev (2002-02-11 16:34):

er ikke microtower et miditower da ?

Det er jo bare å bytte ut, det funker helt fint det.


 

Det er lett å gå surr i hva produsentene og forhandlerene kaller de forskjellige kabinettene, men ha sa et Micro-atx-kabinett. dette er vanlig vis et kabinett som ta micro-atx HK og micro-atx strømforsyning. i den forstand er ikke midi og micro det samme.

Lenke til kommentar

Quote:


dårligdatabruker skrev (2002-02-11 16:44):

det er altså umulig å bruke 180w strømforsyning til athlon xp prossesorer? hva vil skje om jeg gjør det da? det må da være en grunn til at produsentene kun lager microtowers med 180w strømforsyning?!


 

som sagt tidligere; microtowers er til micro-atx HK med micro-atx strømforsyning. Disse hk'ene støtter skjeldent prosessorer over 1GHz. Men med så kraftig prosessor ville jeg ikke ha valgt et micr-atx-power

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-11 16:25, dårligdatabruker skrev:


Mitt spørsmål er om dette er en god ide? Microtower har jo som kjent ikke så veldig kraftig strømforsyning, men om man ikke fyller kabinettet med masse hd'er osv. bør det vel holde med 180w? Begrunn svarene vær så snill. (Er det mulig å kjøpe en kraftigere strømforsyning enn 180w kanskje.) Vennligst ikke foreslå midi/maxi-towere da jeg uansett kommer til å kjøpe et microtower!


 

Du kan jo finne et micro-tower uten strømforsyning, og så kjøpe den du trenger.

Du får jo kjøpt strømforsyninger f.eks på Microplex

 

[ Denne Melding var redigert av: B|Real på 2002-02-11 18:40 ]

Lenke til kommentar

Kjøp et MSI MS-6382, M-ATX hovedkort den har VIA KT266A, 2 stk RAM slotter,3 PCI, maks 2gb minne,1 stk CNR ?,6 stk USB, uten RAID og LAN Det er lurt å ha det enn ASUS A7V133-VM for A7V133-VM har SD-ram og KT133A

 

Et godt valg.

Fins mange M-atx hovedkort og disse egner for lette applikasjoner, ikke spilling tenk på frantiden da du vil ha lydkort, Nettverkskort, RAID, FireWire, Modemkort, LAN

TENK LITT!

 

Hilsen Q.

Lenke til kommentar

Kjøp et MSI MS-6382, M-ATX hovedkort den har VIA KT266A, 2 stk RAM slotter,3 PCI, maks 2gb minne,1 stk CNR ?,6 stk USB, uten RAID og LAN Det er lurt å ha det enn ASUS A7V133-VM for A7V133-VM har SD-ram og KT133A

 

Et godt valg.

Fins mange M-atx hovedkort og disse egner for lette applikasjoner, ikke spilling tenk på frantiden da du vil ha lydkort, Nettverkskort, RAID, FireWire, Modemkort, LAN

TENK LITT!

 

Hilsen Q.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-11 17:03, dårligdatabruker skrev:

...det jeg egentlig lurer på er hva som vil skje om man bruker så liten strømforsyning? vil maskinen gå tregere? er det egentlig noen her som har prøvd, eller er det bare noe alle går ut fra eller har hørt av noen? hadde vært greiest om jeg fikk svar fra de som faktisk har erfaring med det...


 

Det som kan skje er at under oppstart så får ikke diskene nok strøm. Spenningen vil da droppe og du vil få en del alarmer fra BIOS. Har ikke hvert borte i at selve harddiskene ryker, men du kan jo knekke strømforsyningen etter hvert.

En annen ting jeg kan ta med er at micro ATX er egenlig beregnet for små maskiner til kontorbruk og da med Celeron prosessor e.l. Slik som du forteller at du vil ha inn så ville vel jeg sett meg om etter noe som var litt større. Mini eller Midi ATX.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...