Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Hjelp] Nettverksproblemer


Anbefalte innlegg

Så her er greien, for noen dager siden fikk vi nytt nettverk hjemme, vi byttet basicly fra normalt bredbånd til fibernett (trådløst) men det var da ting begynte å bli rart. pc'en min har begynt å bli veldig ustabil på nettverket, plutselig har jeg nett, plutselig har jeg ikke nett. jeg har en HP Pavilion dv6 og har aldri hatt nettverks problemer før, ihvertfall ikke hjemme, jeg har hatt det hvor jeg er stasjonert i millitæret, men jeg er ikke den eneste så der antar vi at det er noe med selve nettet. Pc'en min har også noe som heter Intel @ My Wifi-teknologi men når jeg drar musen over står det bare "Intel @ My Wifi-Teknologi: Finner ikke kortet" som får meg til å lure på om det har tatt kvelden eller noe...

 

det rare er at jeg kan plutselig ha nettverk i flere timer, jeg kan fint ha det en hel dag, mens plutselig en annen dag finner det ut at nei, idag vil jeg ikke være sikkert og lett å håndere med. og da blir det mye koble av og på nettet...

 

Noen som har peiling? (jeg orker ikke noe kritikk mot min norsk, jeg vet at den ikke er det beste, antar det kommer fra dysleksien)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har den trådløse routeren/modemet (hva enn det måtte være) blitt byttet ut? Hvordan fungerer det med kabel? Har du forsøkt å oppdatere driveren til nettverkskortet?

Ja, vi har fått ny router til fibernettet, jeg har ikke testet med kabel men er det ikke en mulighet for at det er noe tullball med det trådløse nettverkskortet? eller er nettverkskort og trådløstnettverkskort i samme greien?

Og nei, jeg har ikke forsøkt det, takk for tipset ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...