Gå til innhold

Skjermkort spørsmål. Gforce FX5900


Fraction

Anbefalte innlegg

Gainward GeForce FX 5900 128MB DDR 2.2ns

- AGP, "Ultra/1200XP GS", VIVO/DVI, Retail

 

Gainward GeForce FX 5900 256MB DDR 2.8ns

- AGP, "Ultra/1300TV-DVI", Retail

 

Hva er egentlig forskjellen på disse? De har samme pris på komplett.no og den ene har 128DDR mens den andre har 256DDR.

 

Skal ha meg en nytt kort men er usikker på hva jeg skal gå for. Har også sett litt på Sapphire Radeon 9800 Pro 128DDR.

 

Noen anbefalinger, erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellen på disse kortene er at det nederste har dobbelt så mye minne som det øverste. Det skulle en jo tro var bra, men slik er ikke tilfellet.

 

For det første, så trenger en ikke 256MB minne på et grafikkort enda. For det andre, så blir kortet levert med minne som er en god del tregere (2.8ns istedenfor 2.2ns), og derfor vil jeg tro at minnet er klokket lavere på 256MB-modellen. Så det første kortet vil gi deg bedre ytelse og overklokkingsmuligheter enn det siste.

 

EDIT: Det første kortet er i tillegg et Golden Sample, dvs at det kan klokkes litt uten å bryte garantien. Det har også VIVO (Video IN, Video OUT), noe som kan være kjekt å ha.

 

Så, skal du kjøpe et av disse, så hadde jeg gått for det første :)

 

EDIT2: Men når jeg først leser hele posten din (er litt trøtt enda, hehe..), så ville jeg gått for Sapphire-kortet, da dette er overlegent 5900 i ytelse :woot:

 

Bare les noen tester liggende rundt på nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...